Gluten

Ik heb laatst wat pap gekocht in Duitsland. Op het pak staat dat dat vanaf 4 maanden gebruikt mag worden. Mijn dochter is bijna 5 maanden en krijgt dit al enkele dagen ipv Nurtix wat ik haar eerst gaf. Ze vindt het heerlijk en heeft verder nergens geen last van. Nu kwam ik er achter dat baby's in Dld dus wel gewoon vanaf 4 mnd granen ed krijgen en dat zit dus ook in de pap. Aangezien mijn dochter nergens last van heeft kan ze ook wel andere producten krijgen waar gluten ed inzitten. Wat vinden jullie daar van? Zijn er meer moeders die wat vroeger zijn begonnen met een broodje of bambix?
In de maaltijdpotjes in dld zit vanaf 4 mnd trouwens ook al vlees. Daar gaat het toch ook goed met de kindjes, de warenwet in dld is zelfs strenger dan hier. Ik vraag me dus ook af of we hier niet allemaal wat te pietluttig zijn?
 
Ik heb laatst ergens gelezen dat kindjes tot 7 mnd echt nog geen gluten mogen eten omdat dat gevaarlijk zou zijn. Precieze reden weet ik niet meer maar misschien dat iemand anders je dat nog kan vertellen. Met gluten zou ik dus zeker nog even wachten.
 
Hoihoi,

Met gluten wordt in NL aangeraden te wachten tot 7 maanden, omdat dat de kans op een glutenallergie (naar en met name lastig, niet gevaarlijk) zou verkleinen. Wat de precieze cijfers hierbij zijn weet ik niet, maar laten we wel zijn, kleine Duitsertjes krijgen pap met gluten, in Italie is er pasta (met gluten) vanaf 4 maanden en wij zijn zelf ook met granen groot gebracht.

Ik ben het met je eens, wij zijn zeer pietluttig hier, maar misschien levert het op landelijk niveau ook wel wat op, en het is hier ook wel heel erg gemakkelijk: de gluten-, zout-, suikervrije producten zijn alom te koop. Je wilt toch echt niet weer naar Duitsland om een potje met vlees te gaan halen, toch? Aan de andere kant: mijn weigerachtige dochter at eerder mosselen dan groente, dus je moet ook een beetje handelen naar de omstandigheden hoor.

Groetjes,
Michelle
 
Grappig dat ik dit lees. Ik heb mijn dochter erg anti allergie opgevoed. Kom ik in Frankrijk hebben ze al koekjes met chocolade voor 6 maanden en allerhande toevoegingen vanaf 4 maanden. Aarbeien, vis. Ook in nederland verbaas ik me wel wat mensen bij hun kinderen naar binnen gieten. Koekjes met ei, honing en vanille. Sinaasappel en gluten. Het is niet erg maar mensen denken....als het in een potje zit dan is het goed. De nutricia ligt er niet wakker van. Die maakt dan gewoon weer hele dure hyperallergie voeding. Kassa.
 
gluten is gewoon een ander woord voor granen en als je kind voor de rest overal goed op reageert kan het geen kwaad, want de granen zijn zo fijngemalen dat je het niet eens ziet dat het erin zit, het gaat er namelijk om dat granen de slokdarm en darmen kunnen perforeren, ze krijgen dan na een tijdje soort van gatenvorming dus. (klinkt erg stom zo he) wij hebben onze dochter vanaf 3 maanden de duitse pap gegeven. Ze is nu 11 maanden, krijgt het nog steeds af en toe en alles gaat nog steeds fantastisch. Kinderen tot 7 mnd kunnen ook allergies zijn voor gluten, nog een reden waarom ze het afraden in nl. Maar als je kind hebt wat veel kan hebben, is de duitse pap in principe geen probleem, dat merk je ook wel zelf aan je kind als je het een paar keer hebt gegeven. Maar onze dochter doet het er ontzettend goed op, ze is netjes gegroeid goed en bijgekomen telkens. Ze spuugde van de nutrilon e.d. ook erg veel en dat deed ze met de duitse pap helemaal niet meer.

groetjes jennifer en Qiana
 
Terug
Bovenaan