glutenvrij snoep kadootje

Hi,

Heeft iemand ervaring met gluten vrij snoep?

We hebben zondag een kraamfeest en de twee grote broers hebben dus een gluten en noten allergie. Aangezien ik wel wat voor ze mee wil nemen zoek ik een leuk snoep ding wat dus gluten en noten vrij is. Wil overigens geen speelgoed geven...

Iemand een tip?
Denk dat ik morgen even bij Jamin binnenloop... Daar hebben ze altijd leuke speklollie's en nu maar hopen dat ze dat ook dus vrij van gluten en noten hebben...

Sannemams

quote: Sammievvl schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-04-2009 18:32:17'));

Hi,

Heeft iemand ervaring met gluten vrij snoep?

We hebben zondag een kraamfeest en de twee grote broers hebben dus een gluten en noten allergie. Aangezien ik wel wat voor ze mee wil nemen zoek ik een leuk snoep ding wat dus gluten en noten vrij is. Wil overigens geen speelgoed geven...

Iemand een tip?
Denk dat ik morgen even bij Jamin binnenloop... Daar hebben ze altijd leuke speklollie's en nu maar hopen dat ze dat ook dus vrij van gluten en noten hebben...

Sannemams

Sorry....dat ging even mis!

Hoi,

Mijn zus heeft een volledige glutenintolerantie. Al sinds ze een jaar is. Ik weet dus niet beter. Ik weet precies waar gluten inzitten en waar niet.
Over het algemeen staat het er tegenwoordig goed op de verpakking. Dit logo geeft aan dat dingen glutenvrij zijn:

In spek zit trouwens geen gluten (over noten durf ik niks te zeggen). In chocolade ook niet. Alleen moet je dan wel weer uitkijken met vulling (bijvoorbeeld crispy vulling).

Succes met zoeken...
Karin

er is een hele moiie en   handige site:

www.livaad.nl

hier kun je winkels of etenswaren ingeven en dan kun je meteen zien of er gluten in zitten. Ik gebruik dit hele vaak op school als er getrakteerd wordt (heb ook een jongen met gluten in de klas)

succes ermee

quote: mama van eva en bas reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-04-2009 20:06:17'));

Hoi,

Mijn zus heeft een volledige glutenintolerantie. Al sinds ze een jaar is. Ik weet dus niet beter. Ik weet precies waar gluten inzitten en waar niet.
Over het algemeen staat het er tegenwoordig goed op de verpakking. Dit logo geeft aan dat dingen glutenvrij zijn:

In spek zit trouwens geen gluten (over noten durf ik niks te zeggen). In chocolade ook niet. Alleen moet je dan wel weer uitkijken met vulling (bijvoorbeeld crispy vulling).

Succes met zoeken...
Karin

Let wel op met spek met spikkeltjes erop, daar kunnen wel weer gluten in zitten.

Terug
Bovenaan