goed bedoelde adviezen

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Sheena ik ben 23 en 11 weken in verwachting van mijn eerste kindje.
Wat een wonderlijke ervaring. Ik ben in de zevende hemel en nog wel hoger.

Ik kon niet wachten om het goede nieuws aan iedereen te vertellen maar omdat ik nog niet voorbij de 3 maanden was heb ik het alleen aan mijn familie en hele goede vrienden verteld.

Nu zijn er natuurlijk een hoop mensen die je goed bedoeld advies willen geven maar, sommige verhalen, tips en ervaringen die ik van anderen hoor boezemen mij een enorme angst in die me steeds meer gaat belemmeren in het genieten van mijn zwangerschap.
Ik heb al moeite om er ten volle van genieten omdat ik van de ochtend tot de avond ontzettend misselijk ben en ook nog buitenom mijn zwangerschap erg ziek geworden ben. Dus met al deze verhalen erbij wordt het wel heel angstig allemaal.

Mijn vraag is nu aan alle moeders en aanstaande moeders, hoe zijn jullie om gegaan met al deze adviezen en hebben jullie een manier gevonden om je directe omgeving te laten weten dat je hun advies waardeert maar dat het niet altijd gepast is.

Pfff. Ik hoop dat de vraag een beetje duidelijk is.

Alvast onwijs bedankt!

Groetjes Sheena

Hoi Sheena,

Daar heb ik een simpel antwoord op:
Gewoon ja knikken en ene oor in, andere oor weer uit!!!, Werkt het beste hahaha!

Heel veel strekte ermee!
Groetjes, Marieke
38/4

Hoi,

Dat is inderdaad het enige juiste antwoord!

Echt iedere zwangerschap is anders en kan je absoluut niet met elkaar vergelijken.
Probeer je niet van de wijs te laten brengen door rare verhalen en goedbedoelde adviezen want je weet onbewust zelf wel wat goed en niet goed voor je is, en bij twijfel bel je gewoon je verloskundige want zij heeft daat tenslotte voor geleerd.

Suc6 en blijf lekker genieten van je zwangerschap!

Groetjes,
Jantine

Ik ben het met de anderen eens. Als er een zwangere verschijnt, heeft iedereen wel iets meegemaakt wat men zonodig met jou wil delen, zonder dat men zich realiseert wat dit betekent!

Geniet er gewoon van en volg je eigen gevoel, dat is het beste!

begin maar vast met oost indisch doof worden want mensen blijven het toch doen ook al zeg je het ze 100 keer.

En straks als je kindje er is word het nog erger! Loop je met de kinderwagen over straat en je baby huilt een beetje krijg je van 60   vreemden te horen wat er aan de hand is en wat je er aan moet doen. Helemaal omdat je een jonge moeder bent. Ik was ook 23 toen mijn dochter werd geboren en op 1 of andere manier denken mensen echt dat je pas verstand krijgt na je 40ste lijkt het wel

Hopelijk gaat je misselijkheid snel voorbij en een fijne zwangerschap nog

Ik sluit mij aan bij de andere dames: ENE OOR IN ANDERE METEEN WEER UIT!!

Want er gaan ook nog diverse enge bevallingsverhalen aan je voorbij komen.. De een nog gruwelijker dan de ander! Alsof je daar blij van wordt ofzo.
Mensen willen zich schijnbaar toch overal mee bemoeien en weten alles beter. Gewoon langs je heen laten gaan en op je eigen gevoel vertrouwen, dat is het allerbelangrijkst!!

Geniet van je zwangerschap, want voor je het weet is het voorbij! De tijd gaat zo snel. En laat iedereen maar lekker kletsen..

Groetjes, Harma
39w6d

quote: chislaine reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-08-2006 11:09:44'));

En straks als je kindje er is word het nog erger! Loop je met de kinderwagen over straat en je baby huilt een beetje krijg je van 60   vreemden te horen wat er aan de hand is en wat je er aan moet doen. Helemaal omdat je een jonge moeder bent. Ik was ook 23 toen mijn dochter werd geboren en op 1 of andere manier denken mensen echt dat je pas verstand krijgt na je 40ste lijkt het wel

Heel herkenbaar. Ik was  34 jaar toen mijn eerste werd geboren, maar afgelopen Koninginnedag (toen was ik zelfs al 35 jaar hahaha) begon mijn dochtertje te huilen. Het was omdat ze moe was en het gewoon te druk vond. Hoeveel adviezen ik wel niet heb gekregen en redenen waarom ze zou huilen. Ik moest er gewoon om lachen. Mensen denken het altijd beter te weten. Maar je kent je eigen kind het beste en het was gewoon bedtijd voor haar en dan word ze jengelig.

Hoi Hoi,

helemaal mee eens hierboven. Dat van die bevallingverhalen vind ik ook zo erg. Heb er zelfs weleens van wakker gelegen. Dat doe ik niet meer. En op de een of andere manier denken mijn moeder en schoonmoeder ook opeens alles beter te weten en dat vooral te moeten melden. Whoeaaaaa!!!!

gewoon naast je neerleggen zou ik zeggen

juffie

Terug
Bovenaan