"goed" bedoelde adviezen

hoi,

hebben jullie dat ook dat ineens iedereen jou gaat vertellen wat je met je kind moet doen.
o kolf je nog niet?????
o voed je haar zo vaak????
ligt ze zo in de wagen????
heb je dit al en doe je dat????

ik wordt er gek van.
ik werk nu al 14 jaar in de kinderopvang weet echt wel wat ik doe ben toch niet achterlijk.
maar goed je blijft aardig en beleeft maar in mij borrelt het als een vulkaan en ben zo bang dat als hij barst het net tegen de verkeerde mensen is.

hoe gaan jullie om met al die adviezen ik doe gewoon wat ik wil en wat werkt bij mijn meid en soms zit er een goede advies tussen en dat doe ik ook echt wel proberen dan maar voor het grootste gedeelte......

De `adviezen´ naast je neer leggen en je eigen ding blijven doen. Bij mij gaat het het ene oor in en het andere uit. Tenzij er inderdaad iets nuttigs bij zit hahahaa. Je wordt daar steeds makkelijker in. Ik erger me er inmiddels niet meer aan. Bij de oudste deed ik dat wel. Terwijl ik als moeder toch wel precies mijn kindje aanvoel.

Het 'leukste' zijn de adviezen van schoonmoeders........ Hij lijkt tenslotte zoveel op mijn vriend, dus...... Niks dus! Doe het zelf zoals wij het willen en niet zoals zij het deed. Voel hierdoor wel irritatie, maar probeer me er niks van aan te trekken.

och ja, ik herken het wel, vooral bij m'n oudste zoon. maar nu bij rayen trek ik me er helemaal niks meer van aan. ja en amen, het ene oor erin en aan de andere kant er keihard weer uit. gelukkig doet mijn schoonmoeder het niet meer, die is veel te bang dat ik uit m'n vel spring tegen dr. ik doe vooral wat ik denk dat goed is, en verder bekijkt iedereen het maar!

Laatst nog: Kian moet in de maxi-cosi in de gordel achterin de auto... Mijn schoonmoeder: wij legden ze gewoon in de wandelwagenbak hoor.... Tja... VROEGER hihi

grappig dat jullie schoonmoeders zo benoemen want juist mijn moeder en schoonmoeder zijn de einige die geen goed bedoelde adviezen geven.
het zijn juist omms en tantes van mij en mijn man en vrienden sommige zelfs zonder kinderen maar een neefje nichtje van hun.....

jullie hebben gelijk naast me neer leggen en mijn iegen gang gaan.
ooit zullen ze er toch mee stoppen hoop ik.

Terug
Bovenaan