Goed bericht gynaecoloog

Hi,

Na alle frustraties er uit gegooid te hebben hier, dan toch ook maar het goede bezoek aan de gyn even vertellen :)

Alles is goed, maar omdat ik zelf vind dat de kleine erg weinig beweegt, kreeg ik toch een CTG. Ik voelde de tiende trappel pas vaak laat in de middag en dat is niet erg, als het zich maar niet gaat verschuiven. En wat denk je met de CTG? Een drukte van jewelst. Yes, she's back! Ik denk dat ze een weekje op vakantie is geweest.

Waar ik wel van schrok is dat de gyn straks na de bevalling de placenta, de navelstreng en het vruchtwater wil laten controleren op Q-koorts, ondanks dat mijn eigen uitslagen goed zijn. Tuurlijk, een fijn gevoel die extra controle, maar iedere keer wordt ik weer met de neus op de feiten gedrukt dat de Q-koorts een niet te onderschatten ziekte is! Ik heb deze ziekte gehad rondom de tijd van mijn eisprong toen ik zwanger raakte, dus ik kan het meegegeven hebben. En dan zeggen ze op tv: ach, de verschijnselen zijn net als een griepje!!!!!!! Ik ben er goed ziek van geweest en mag van geluk spreken dat het tot nu toe niet terug is en niets op chronisch wijst. Nu ga ik er van uit dat mijn meisje er ook geen gevolgen van ondervind, maar het had dus wel zo kunnen zijn.

Ik kwam bij de CTG ook nog de vrouw van een oud collega tegen (zij is verpleegkundige) dus dat was dan wel weer erg gezellig! Wat oude herinneringen opgehaald.

Ik heb er nu weer vertrouwen in: als voel ik ons ukkie minder, het gaat goed met haar. En als het goed met haar gaat, dan gaat het ook goed met mama!

Gr. Tamara.

Hoi Tamara,

Fijn dat het goed was bij Gyn! Kan het zijn dat na bevalling blijkt dat kleine wat heeft meegekregen van Q-koorts?

Op naar de bevalling.

Gr Marloes

Fijn dat alles goed was bij de gyn. Wel goed dat je alles even op tafel hebt gegooid hoor!
Wat een geruststelling kan zo'n CTG zijn he!
Je kleine meiske is gewoon een beetje rustiger geworden ;-)

Wel balen van die q koorts, maar goed dat ze nog eea gaan onderzoeken voor de zekerheid. Hopelijk is je kleine meid gewoon goed gezond. Maar zo te lezen heb je daar wel alle vetrouwen in.

En idd, als het goed gaat met de kleine, voelt mama zich vaak ook weer een stuk beter he!

Groetjes Suus

hi,

@Marloes:
het kan zijn dat de kleine nu iets mee heeft gekregen van de Q-koorts. En dat gaan ze na de bevalling testen. Q-koorts kan op de longen en het hart slaan en ik heb zelf al gevoelige longen (astma) dus de kans dat onze kleine meid dat heeft is groot. Dan is ze dus ook vatbaarder voor Q-koorts. Vandaar de extra testen. En ja, als het op het hart slaat (waar ik niet van uit ga hoor) dan ben je nog verder van huis.
We gaan er voor dat alle testen straks goed zijn... Bedenk me net alleen: als ik door die stomme testen maar niet langer hoef te blijven. Ben van plan om te bevallen en de volgende dag naar huis te gaan :)

@Suus
Ja, als het goed gaat me de kleine dan zijn alle lasten van mama veel beter draagbaar. Ik merkte dat alle stress op mijn bekken is geslagen, kon haast niet meer lopen. Maar nu ik weet dat alles goed is, doet het nog steeds wel pijn, maar ach... nog 6 weken (gemiddeld) en dan ben ik daar ook weer van af.

Gr. tamara.

Terug
Bovenaan