goed bezig of niet

vanaf vandaag ga ik liz de laatste voeding een flesvoeding geven.
alleen borstvoeding daar redt ze het s'nachts niet op.
ze komt dan om de 4 uur en gaat daarna niet meer slapen.
ik kan haar blijven aanleggen.
vanacht ben ik bezig geweest van 02.45 tot 05.00 dat is niet meer leuk en mijn man is helemaal op want die wordt overal wakker van en moet wel weer gaan werken in de haven met machines.
ben gewoon bang dat hem iets gebeurd vanwege het slaap gebrek.

wie heeft hier ervaring mee laatste voeding vervangen door flesvoeding?
wel ga ik die laatste voeding gewoon afkolven (zo heb ik gelijk een voorraad in de vriezer).
heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld 1 borst laten drinken dan flesvoeding en de andere afkolven?

maar waar ik mee zit ben ik dan wel een goede moeder?
ik bedoel ik ben voor bv gegaan en wil dit blijven doen maar dit is niet leuk meer we hangen samen als zoutzakken op de bank s'avonds ivm slaapgebrek, gezelligheid is anders.
nooit geweten dat het moederschap zoveel bij je los maakt.

je bent echt geen slechte moeder als je je kind flesvoeding geeft hoor! ik snap je gedachte wel, ik ben zelf 5 weken geleden gestopt met de bv en ben volledig fv gaan geven. ik baalde er eerst ook van en voelde me een beetje 'schuldig', maar mijn oudste is ook groot geworden van de fles dus er is echt niks mis mee. nachtrust is ook heel wat waard!!

Je bent helemaal geen slechte moeder als je gaat afbouwen. Je eigen gezondheid gaat ook voor. En als jullie meer uitgerust zijn, genieten jullie nog meer. Ik ben na 7weken begonnen met afbouwen en iedereen had er wel een mening over, maar dat ging het ene oor in en het andere oor uit. Ik heb er absoluut geen spijt van gehad.
Je kan de laatste voeding gewoon helemaal afkolven en haar geheel flesvoeding geven. Misschien met 150cc water beginnen (ligt er een beetje aan hoeveel ze weegt)
En anders zou je eens contact op moeten nemen met het cb/lactatiekundige, misschien kunnen zij wel goed advies geven

Maar 1 ding, je bent geen slechte moeder!

gisterenavond eerste fles geven en ze dronk redelijk goed.
alles bij elkaar 110 ml op.
ze kwam om 2.30 en ik lag om 3 waar in mijn bed tot 7 vanmorgen.
kijk dat is te doen een half uur op.
ipv 5 uur slaap heb ik nu 7.5 uur gehad en mijn man ruim 8.
we gaan het vanavond weer proberen.
maar zien de wereld weer wat zonniger.

ik heb contact gehad met zo'n mevrouw van friso en die heeft goede tips gegeven.
ze was er zelfs helemaal niet voor om helemaal te stoppen en dat ga ik ook niet doen, ze begreep heel goed dat we willen door slapen.
dus dit is goed te doen voor vandaag.

Ik begrijp je heel goed, heb hier ook een tijd mee gezeten... Wilde zelf graag fv gaan geven in combinatie met bv, omdat het mij meer rust zou geven, maar 'durfde' eigenlijk niet door de kritiek van anderen.... Nu krijgt ie 2 keer fv op een dag en de rest bv, en dit is zo fijn!! Dus gewoon doen waar jij je goed bij voelt!

met de tweeling is bv geven helemaal niet gelukt. na een week heen sukkelen met bv en fv zijn we volledig overgegaan op fv. ik vind het jammer dat bv geven niet gelukt is, aangezien ik het met mijn oudste dochter heel lang heb gedaan.

Terug
Bovenaan