Goed gesprek met de gyn gehad!

Hoi hoi,

Ik heb het onderstaande ook op mijn hyves pagina gezet, maar aangezien niet iedereen hyves heeft, hierbij dus een updatje.

Afgelopen maandag  weer op controle bij de gyn geweest. Alles zag er goed uit, bloeddruk was gelukkig ook goed.

Helaas geen verandering met de harde buiken, maar daar weten we inmiddels mee te leven. Ik probeer voorzichtig wel wat meer te doen, maar word meteen weer teruggefloten door mijn lichaam.

A.s. donderdag krijgen we een groeiecho, omdat de kleine man wat groter is dan gemiddeld! (dat wisten we nog niet, hahaha, mijn buik is nu al net zo groot als bij Lyanne met 37 weken!)

Maar goed, wij hebben de bevalling besproken. Ik krijg vanaf dat de bevalling begint, al een ruggenprik en ik zal er maximaal 12 uur over doen,  gaat het langer duren, dan  grijpen ze in d.m.v. een keizersnede. Dus geen 29 uur als bij Lyanne!

Ons mannetje zal uiterlijk 6-7 november geboren worden, is hij er nog niet bij 39 weken, dan gaan ze de bevalling inleiden en wordt hij die dag nog geboren (i.v.m. die max 12 uur).

Verder maakt ze een afspraak bij de medisch psycholoog om een keer te gaan praten, omdat ik erg bang ben voor de bevalling en er slecht door slaap.

Ik mocht ook kiezen voor meteen een keizersnede, maar ik wil het toch eerst zelf gaan proberen, keizersnede kan altijd nog!

Zo, ik ben echt opgelucht nu en nu is het aftellen dan ook echt begonnen, spannend, maar ook doodeng!

Groetjes, Marieke

31+6 weken zwanger van Little Budda (zo noemen we hem voorlopig, hahaha)

Hey,

Had al gereageerd op je Hyves. Wat ontzettend fijn dat het beter gaat. Morgen 32 weken, 't komt al aardig dichtbij hè. Nog even volhouden!

Lieve groetjes,
Nelly & Dean en 36w6d

Hé hallo,

Wat fijn dat je dat nu al allemaal hebt kunnen laten vastleggen! Dat scheelt misschien toch al wel wat stress. Dat hoop ik althans voor je.
Waarschijnlijk heb je dit al 100 x gehoord, maar dan nu voor de 101 x... een tweede bevalling gaat meestal makkelijker. Maar het irritante is inderdaad wel dat je dat niet van tevoren 100% zeker weet. Ik heb me toen maar vastgehouden aan het feit dat het naar mijn idee echt niet erger kon.
Mijn eerste duurde ruim 27 uur.... dat was de bevalling van Skip. En van Bo ben ik in 5 uur en een kwartier bevallen.... voor ik het wist was ie er....   Toen ik mensen ging bellen na de bevalling geloofde niemand me, omdat ze me de avond daarvoor nog op een verjaardag hadden gezien haha. Jij denkt nu waarschijnlijk, ja ja, eerst zien dan geloven, en gelijk heb je.
Ik wens je ontspannen laatste weken... en vergeet niet, het is jouw lijf en JIJ bepaalt wat daarmee gebeurd.

Groetjes, Noor mv Skip en Bo

Wat fijn dat je een goed gesprek met de gyn hebt gehad.
Voor de tweede keer gaan bevallen is toch anders, lijkt me, zeker na zo'n zware bevalling als je hebt gehad met Lyanne. Maar wel fijn dat je nu weet dat je er niet langer in zal zitten dan 12 uur.
Dat gesprek met de medisch psycholoog zou ik gewoon doen als ik jou was, en dan gewoon je partner meenemen. Wellicht kan zo'n persoon je nog tips geven en anders is het fijn om je verhaal nog eens te doen. Je hebt al gemerkt hoe fijn het was om met je gyn te praten over je angsten/twijfels.

Geniet nog even van het zwanger zijn!

Ellen mv Julian

Hey Naamgenoot!

lekker zeg, dat je het zo hebt kunnen afspreken samen! Zal een hoop rust meebrengen denk ik voor jullie allemaal! En wat blijft jullie Buddha goed zitten zeg, gelukkig maar!
Wij hebben Nina de eerste maanden van haar leven Buddha-Baby genoemd... En niet voor niets, ze weegt nu 10.6 kg!

Nog even volhoeden hoor allebei!
Kus voor jou en aai over buikie voor Buddha!   Marieke

Wat fijn dat je de bevalling zo goed hebt besproken. Ik hoop voor je dat je nu wat meer rust krijgt daardoor. Hopelijk kun je nog genieten van je laatste weken zwangerschap ondanks alle harde buiken. Gelukkig lijkt de kleine verder nergens last van te hebben als hij zo goed groeit!
Succes met de laatste loodjes.

Groetjes Geeske

Wauw! Zo zie je maar weer dat niet alle gyneacologen slagers zijn.
Die van mij was ook zo schappelijk. Er valt gelijk 100 kilo van je schouders als je de bevalling krijgt die je wilt.

Super hoor. En geniet nu van die laatste weekjes, want straks ligt daar weer zo'n heerlijk rozig mannetje 's nachts om 4 uur te roepen om eten.

Liefs,

Tessie

Wat fijn zeg, dat je al zulke duidelijke afspraken over je bevalling hebt gemaakt! LIjkt me een prettig idee om te weten dat het zowiezo niet zo lang gaat duren als de eerste keer!.

En ik vind het erg goed van je dat je niet meteen voor een keizersnee kiest maar het toch zelf gaat proberen!!

Terug
Bovenaan