goed getimed bezoek aan de gyn !

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

We zijn vandaag voor het eerst naar de gyn geweest, leuke meid. Aangezien de huisarts had gezegd dat mijn linker eierstok wat vergroot was, meteen maar een inwendige echo gemaakt, na eerst maar eens kennis gemaakt te hebben en te hebben besproken wat er allemaal al gebeurd is en wat ons nog te wachten staat.

Vandaag, dag 13, bleek dat het eitje pas 13 mm groot was. Temperaturen maakte me alleen maar zenuwachtig, temp was nl vanochtend iets omhoog, dacht meteen dat we gisteren een 'kans' hadden laten liggen... De gyn was blij, want nu kan ik maandag al weer komen voor de samenlevingstest. Die linker eierstok was trouwens bijna even groot als de andere kant, dus niets aan de hand !

Wel wilde ze het sperma van mijn mannetje toch nog een keer bekijken, omdat ze duidelijk de onderzoekstechnieken van het andere lab niet uitgebreid genoeg vond. Dit lab kijkt niet alleen naar aantal en mobiliteit maar ook naar vorm... nooit geweten dat dat ook van belang is.

Maar in ieder geval, maandag dus samenlevingstest en hopelijk kan de week daarna nog bloed worden geprikt, net voor we op vakantie gaan !!

Spannend allemaal, so far so good...

toch niet zo goed getimed...

Achteraf misschien ook wel logisch, temperatuur gaf tenslotte aan dat de ovulatie al was geweest, maar ja... ben nieuw in het temperaturen, dus toen de gyn zei dat het eitje pas 13 mm was, dacht ik... zal het wel verkeerd hebben.. Nu bleek dus dat het een leeg blaasje geweest moet zijn, en dat de eisprong toen al geweest was. Ach ja, nieuwe ronde nieuwe kansen moeten we maar denken.

Wel meteen bloedonderzoek gedaan, en volgende week kan m'n mannetje voor zijn (2e)onderzoek.  Hoop alleen wel dat ik niet te snel ongesteld word, want dan kan de samenlevingstest  komende maand niet worden gedaan,  we zijn dan nl op vakantie, en gaat er weer een maand voorbij.  Als het een beetje mee zit, zijn we precies dan terug, dus duimen maar      

Ik klink waarschijnlijk ontzettend ongeduldig, maar na drie jaar tegen doktersbezoeken opgezien te hebben, kan het voor mij nu niet snel genoeg gaan.

Groetjes aan iedereen, ik denk aan jullie !!

Hoi Hopeless,

Jammer dat het niet gelukt is deze mnd.
Wa ik wel raar vind is hoe kan een gynocoloog zich vergissen in een follikel in groei en een gesprongen follikel? Als je ei al gesprongen is, dan verschrompeld je follikel toch (???).
Hopelijk zijn je volgende onderzoeken allemaal positief.

Maar nu ga je eerst  lekker op vakantie. Geniet daar maar van.
Waar ga je naar toe?

En je mag best ongeduldig zijn hoor. Als je eenmaal de stap in de MM hebt gezet dan kan het je allemaal niet snel genoeg gaan.

Kruimel

Ha Kruimel,

Tja... ik weet het ook niet, ik denk dat de eisprong net was geweest, het blaasje dat ze zag was 13 mm groot, en nu dus veel kleiner (dus of verkleind omdat het eitje eruit was, of het was een ander blaasje wat ze zag...)

Vandaag krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek, dan weten we het. Voordat we op vakantie gaan, moet mijn man nog voor het (tweede, eerste was positief maar te weinig info vond deze arts) spermaonderzoek en dan lekker weg. We gaan lekker met de feestdagen naar Zuid Afrika. Kan niet wachten... Het is daar hoogzomer, dus lekker in bikini op het strand

Nou, ga maar eens ! Ik wens jou trouwens erg veel sterkte vandaag. Las wat een moeilijke periode het voor je is. Ik denk aan je !

Dikke knuffel !

Nou, gisterenmiddag de uitslag van het bloedonderzoek, progesteron gehalte gaf idd aan dat de eisprong was geweest, dus klopt dat met de bevindingen van de gyn en lijkt er dus niets mis te zijn met hormoonhuishouding... weer een stapje verder ! Nu maar wachten tot  en dan een nieuwe afspraak voor de samenlevingstest maken...

groetjes en sterkte voor iedereen

Hoi Hopeless..

Fijn dat je hormoonhuishouding in orde is...dat is ook heel belangrijk...
Voor nu een hele fijne vakantie en hele fijne kertdagen en een spetterend oud en nieuw!
Geniet er gewoon van! Daarna weer verder met alles...

Succes!

Liefs Linnepinnie

Terug
Bovenaan