Goed middeltje tegen vermoeidheid

Ik ben nu 16 weken, en heb zoals velen van jullie de het eerste trimester behoorlijk last gehad van vermoeidheid. Verder gelukkig geen kwaaltjes!!
Ik heb bij de drogist iets gevonden wat bij mij erg goed helpt. Misschien hebben jullie er ook wel iets aan..... Ik neem elke ochtend en avond een half uur voor het eten 10 ml Floradix, dit is een natuurlijk ijzersupplement voor extra vitaliteit, energie, en weerstand.In de vorm van een drankje. Het zit in een grote fles van 500ml, het kost €18,95 hier doe je +_ 4 weken mee. De fles moet je wel in de koelkast bewaren!
Het bevat geen alcohol of andere kunstmatige toevoegingen.
Ik heb van te voren mijn verloskunde gevraagd of ik het kon gebruiken. En ze zei: dat dit de Red Bull is voor zwangere vrouwen.

Bedacht net om het op het forum te zetten, bij mij helpt het echt goed!

Groetjes Fiona

hoi, hoe hoog was jou HB dan? ik heb namelijk een HB van 9 en mag geen ijzer extra slikken had eerst van die vitamine suplementen maar die mocht ik niet meer innemen voorlopig.

klopt fioon, dit is echt een wondermiddel en helemaal natuurlijk! ze geven het ook aan mensen die net uit een zware operatie komen, of heel zware griep hebben gehad.
ik ga het zelf gebruiken na de bevalling, nu is mijn ijzer ook nog goed, dus ga er nog niet aan.

wel een kleine vervelende bijkomstigheid: het smaakt heeeeeel vies, maar voor extra energie wil je het echt wel drinken! haha

Vandaag bij de verloskundige hoorde ik dat Floradix een goed middel is tegen vermoeidheid en zo, maar dat het niet helpt om je ijzergehalte weer op peil te krijgen als je Hb dus te laag is. Zij had dit net in een bijscholing voor verloskundige gehoord. Floradix helpt dus wel om je wat fitter te voelen (door de toegevoegde vitaminen en mineralen), maar niet als je Hb veel te laag is. Dan zul je toch echt staalpillen ofzo moeten slikken.

Ik gebruik ook sinds een week ofzo Floradix en ik ben wel minder moe. Maar ja dat kan ook komen door het feit dat ik nu al 13 weken zwanger ben.

Nou ja, het is een kruidenmengsel en ook de verloskundige zei; baad het niet, schaden doet het ook niet!!!!!!

En,als toevoeging, ik had een HB van 8,5 en de verloskundige zei niet dat ik daarom geen Floradix mocht gebruiken. De samenstelling is zo dat het ijzer niet genoeg wordt opgenomen om je ijzer weer omhoog te kunnen krijgen daarmee. Mij lijkt dat je dus met Floradix als je een normaal Hb hebt, ook geen overdaad binnen kunt krijgen.

Ze zijn vorige keer bij de verloskundige vergeten mijn bloedtest resultaten te bespreken! heb dinsdag weer een afspraak en zal er meteen even na vragen.
Maar ik neem het vooral tegen de duizeligheid, en vermoeidheid.
Ookal heb ik daar nu bijna geen last meer van, ook omdat ik nu 16 weken ben!
Gisteren om 22:00 nog begonnen aan het schilderen van de babykamer! ;-D

Terug
Bovenaan