Dinsdagavond waren we bij de verloskundige en de baby ligt helemaal ingedaald, dus dat is prima. Mijn bloeddruk was aan de hoge kant 130/90, maar omdat we al een afspraak voor gisterochtend gepland hadden in het ziekenhuis, hoefden we nu geen actie te ondernemen. Verder controle's waren prima en ik ben nu in totaal 5 kilo aangekomen. En er zat geen eiwit in mn urine.
Gistermorgen gingen we naar het ziekenhuis voor een groeiecho, om de grote van de baby te bepalen ivm overgewicht. De metingen zagen er prima uit en de baby is zo groot als het zou moeten zijn, nu zo'n 2700 gram (geloof ik, maar ik heb het niet op papier meegekregen en mn geheugen is niet zo goed

)
Toen ze mn bloeddruk ging meten was deze weer aan de hoge kant 129/90, dus stelde de arts voor om extra metingen te doen. Ik werd door een verpleegster naar een kamer gebracht, kreeg een bloeddrukmeter aan mn arm, een doptone op mn buik en een "weeënregistratieding" en moest daar 25 min. aanliggen. Mijn man kon op het scherm meekijken naar de uitslagen enzo.
De hartslag van de baby was steeds prima (gemiddeld 150)
Er is nauwelijks sprake van contracties.
En gek genoeg meette de bloeddrukmeter (om de ong. 4 minuten) steeds een druk van 120/72 tot max. 128/85, dus helemaal niet meer zo hoog.
Ik ben blij dat alles goed is, alleen wel vreemd dat die druk zulke wisselende waarden gaf, maar als ze zeggen dat het goed is, dan zal dat wel zo zijn....
Groetjes, Mirjam (36+3)