goed of niet?

A

Anoniem

Guest
Enige tijd geleden heb ik een positieve test gehad.
heb toen op de dag van mn menstruatie getest omdat ik gewoon het gevoel had dat ik weleens zwanger kon zijn.
De test sloeg gelijk goed uit met dikke blauwe lijnen.
Alleen nu heb ik mn eerste echo gehad en in plaats van de 7 weken die ik had moeten zijn kwam de echo uit op 6 weken en 3 dagen terwijl ik ook de preciese dag weet dat ik bevrucht moet zijn ( wegens reuma hebben mijn man en ik niet zo regelmatig sex)
heb vanaf het begin af aan al niet echt zwangerschaps kwaaltjes gehad op een beetje misselijkheid na af en toe dus daar is geen touw aan vast te knopen.
Op de echo was nog geen hartje te zien maar dat was normaal volgens mijn gyn bij de een is dit wat later dan de ander.
Vind dit allemaal gewoon wat raar aangezien ik precies om de 28 dagen ongesteld was en ook het moment van bevruchting weet.

Zijn er meer meiden hier die ditzelfde mee hebben gemaakt en waar het gewoon toch goed is gegaan?

hallo,

ik heb niet hezelfde meegemaakt, maar ik kan je wel zeggen dat het moment van het doen en de bevruchting anders kan zijn. als je nl het doet en je eisprong is twee dagen later dan kan het kloppen dat je minder lang zwanger bent dan je denkt. spermazaadjes kunnen nl drie dagen overleven. misschien heb je er wat aan.

gr Natalie
40.5 weken zwanger

In het begin zijn die echo's zowieso niet helemaal betrouwbaar wat betreft de duur van de zwangerschap. Ik was een week korter zwanger dan ik moest zijn en bij de volgende echo bleek ik toch een week verder te zijn wat dan ook overeenkwam met mijn laatste menstruatie. En wat ook al gezegd werd, het moment van sex hebben en het moment van bevruchting kunnen op verschillende dagen plaatsvinden. Ik zou me er niet al te druk om maken, je ligt maar een paar dagen 'achter' en dat zou toch kunnen :) Zolang het hartje maar klopt, het kan heel goed zijn dat je weinig verschijnselen hebt, die kunnen komen omdat je nog kort zwanger bent, maar ze kunnen ook wegblijven en dan hoeft er niks aan de hand te zijn.

Jane 31 wk 4 dg

Mijn eerste echo had ik met een week of 7 en ook ik schrok me rot toen het vruchtje 4 dagen kleiner was dan mijn berekeningen. Ik had al een 3 miskramen achter m'n kiezen, dus ik schrok echt van het "grote"reken verschil van 4 dagen. Ik weet precies wanneer mijn ei was, en ook wanneer we gevreeën hebben.
Bij ons klopte het hartje wel al, dus dat was geruststellend. Bij de tweede echo twee weken later, was het vruchtje in eens toch 2 dagen verder dan  bij de eerste berekening. Bij de derde echo, met 12 weken, ging er nog weer een dag af. Maar toch houden ze die eerste uitrekendatum aan, joost mag weten waarom.

Ik hoop voor je dat je snel nog een echo krijgt, en je het hartje mag zien kloppen, want als je dat eenmaal ziet, maken die 4 dagen niet meer uit. uiteindelijk kan je kindje besluiten er nog 14 dagen bovenop te gooien, en dat je bij wijs van spreken ingeleid moet worden.
Maar ik begrijp je ongerustheid. Hoop dat je snel zekerheid zult hebben

xxx Annette

Toen ik zwanger was van mijn dochter, heb ik uiteraard ook een termijn-echo gehad. Het viel met toen op dat het berekenen van de termijn toch wel een beetje "handjes"-werk is. Niet zozeer het uitrekenen zelf, maar ze doen dit a.d.h. van het formaat van het hoofdje en het vruchtje zelf. Dus ze moeten zelf de cursor "vastleggen" op de rand van het hoofdje of lijfje. Ik weet niet of je zelf wel eens een preciezie-oefening hebt gedaan met een muis, maar ik vind het sowieso al niet meevallen, laat staan op iets onduidelijks als een echo...

Het viel mij dan ook op dat bij de vier berekeningen die hij heeft gedaan toendertijd er ook al een verschil zat van 5 dagen tussen de eerste en de laatste berekening. Nou en als je dan 10 weken zwanger bent dan is dat dus een mooie afwijking van ruim 7%. Dit om even aan te geven hoe "betrouwbaar" die vroege echo's zijn.

Uiteindelijk was er zoveel verwarring, ook vanwege mijn cyclus van 30 dagen dat men de datum die ik zelf had, heeft aangehouden en mevrouw besloot ook op die dag te komen. (werd uiteindelijk een dag later, omdat het allemaal niet zo vlot ging, maar het begon allemaal op mijn uitgerekende dag.

Groetjes,

Marjoke

hai hai

Bij mij was het ook beetje verwarrend.

Ik werd in November later ongesteld dan anders en uiteindelijk na paar dagen over tijd (wat ik nooit ben) kreeg ik menstruatie.
Heb regelmatige cyclus van 35 dagen.
Eind December 3de kerstdag test gedaan omdat ik sinds 19 november (1edag laatste menstruatie) niet meer ongesteld werd, deze was positief, net als de andere 5.

Uit zitten rekenen en ik kwam uit op 6, weken 3 dagen.
Op 10 januari echo laten maken en bleek dat ik nog maar 6 weken en 3 dagen was terwijl ik er toen vanuitging dat ik 7 weken was!

Twee weken later weer teruggekomen en weer termijnecho laten doen daar kwam toen uit dat ik 8 weken en 4 dagen was en dat hebben we toen aangehouden

Omdat ik 35 dagen cyclus heb ging er een week vanaf.
Lijkt me nog onduidelijk maar alles gaat goed, hij is gezond en ik mag ook niet klagen!
Ben uitgerekend 2 september maar misschien komt ie eerder

Jacomien

33 weken en 6 dagen

Hoi hoi,

Het meten van het vruchtje in de eerste weken komt heel precies. Als ze een mm afwijken, kan dit al een aantal dagen schelen.
Ik heb vorig jaar een termijnecho gehad. Toen schatte ze het vruchtje op 7 weken en 4 dagen. Een dag later moest ik naar het ziekenhuis vanwege een bloeding. Daar zeiden ze dat het vruchtje toch echt al 8 weken was. Dat scheelde dus alweer een paar dagen.
Mijn gynaecoloog zei toen dat zolang het binnen een marge van een week blijft, het allemaal in orde is.
Zodra je wat verder bent, zullen ze vast nog wel een keer meten en hoe verder je komt, hoe preciezer het wordt. Maar helemaal exact vaststellen kunnen ze nooit....

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan