Goed voor je zelfvertrouwen ... (ahum)

Vannochtend bracht ik Kian naar oma. Oma pakt 'm uit de auto en hij begint meteen te roepen: "Mamma eg! Mamma eg!"   En niet beteuterd hoor, maar met een big smile op z'n face en z'n arm druk zwaaiend. Ik had nog niet eens z'n spulletjes uit de achterbak gepakt en meneer zag me al liever weer gaan!
Lekker zeg, daar doe je dan al die moeite voor als moeder!

Ben blij hoor dat ie het naar z'n zin heeft daar, maar als je toch niet sterk in je schoenen zou staan....

Liefs Nelleke

Hahaha, wat een boef. Ik zie zijn gezichtje al helemaal voor me!!. Ik neem aan dat hij ook weer even enthousiast was toen jij hem kwam halen. Als dat niet zo was, zou ik me toch maar eens achter mijn oren krabbelen, hihi! Nee hoor, geintje......

Groetjes Fonske

och ja kan ik me voorstellen dat , dat niet zo heel leuk voelt.
annique doet het als we weer naar huis gaan na een dagje creche, dan zwaait ze me bijna letterlijk de deur uit.... doei doei doei zwaait ze dan en drukt me vervolgens half  door de deur heen..

dan heb je wel zoiets van "hallo ik ben je moeder?" hahaha
dus kan me er wel iets van voorstellen ...

ach als ze dan toch mee gaan en vervolgens een dikke kus en knuffel  geven dan neem ik t maar voor lief, en bedenk ik me... ze hebben het er duidelijk goed en naar hun zin..

liefs sandra

Ooh dat komt me zo bekend voor.
Alef was donderdag de hele dag bij oma.
Op de vraag ga je mee naar huis, zei hij:
Nee, Aje( Alef) oma blijven papen (is slapen).
En bedankt he

Ook hier herkenbaar!!
Maandag bij de opvang, even kletsen met de leidster, roept Rebecca er steeds doorheen: "Mama weg!!" en komt bij me staan, drukt haar wang tegen mijn mond voor een kus.

Toen dacht ik ook, uuhhhh...meen je dat nu echt?????
Ik weet hoe je je voelt!
Maar het geeft ook aan hoe ze het naar hun zin hebben daar en inderdaad geeft dat ook een gerust gevoel.

Ik ben er ook alleen maar blij mee hoor. Ik voel me niet zo gauw gepasseerd. Het is juist geweldig goed dat de kindjes zich op een gegeven moment ook zeker van zichzelf voelen als mamma er niet bij is. En dat ze dat ook beseffen dat ze jou niet meer per se nodig hebben. Natuurlijk willen we graag dat de kids ons voor altijd nodig hebben, maar dat zou niet gezond zijn. Ze moeten (uiteindelijk) op eigen benen staan. En dit is een speelse manier van dat uitproberen ...

Hihihihihi, wat een boef zeg, daar sta je dan

Maar net wat je zegt, wel een goed teken dat de kindjes zich zonder mama ook prettig voelen. (heb vroeger ooit eens op school geleerd dat dat een teken van gezonde hechtign is)

Heel herkenbaar. Thom zegt soms alleen "doei mama" als ik hem naar het kinderdagverblijf breng en is dan al druk aan het spelen. Toch heb ik dat liever dan dat hij aan mijn broek zou blijven hangen.

Terug
Bovenaan