goed voor zijn beentjes

Hoi mijn zoontje is nu 4 maandjes en hij is echt een reus!! Hij gaat hardstikke snel en wil de hele tijd staan zeg maar. Als hij op mijn schoot zit of in de maxi cosi, strekt hij zijn beentjes, en dan moet je m vasthouden zodat hij kan staan. Anders gaat hij huilen.

Hij trappelt voortdurend en schopt zijn voeten alle kanten op. Maar nuvraag ik me af of het niet slecht is voor zijn beentjes. Ik had namelijk ergens gelezen dat je bepaalde spieren niet te vroeg moet stimuleren, dat je in volgorde moeten leren rollen, kruipen, staan, lopen.

Weet iemand of dit kwaad kan? Hij doet het toch zelf? Ik sporr hem niet aan ofzo...
 
Ik herken dit! Mijn zoontje wordt over een week vier maanden, maar die wil ook continu staan als hij op schoot zit. Sinds vorige week rolt hij zich zelf om, ook dit is erg snel, maar wel erg leuk. We zullen wel "snelle" kinderen hebben!!
Geniet ervan!!

Groetjes Corine
 
Mijn dochtertje deed dat ook heel erg, en heeft er absoluut niks aan over gehouden terwijl ik van alle kanten hoorde dat het niet goed was.
Als ze zelf doen kan je het moeilijk tegenhouden.
Gewoon met je baby meegaan die weet het zelf volgens mij het beste.

Groetjes Angela
 
Hoi Meiden,
Ik heb het op het cb nagevraagd, want Niels wil ook zo snel. Hij is vandaag precies 3 maanden en rolt al sinds 2 weken. Hij wil al 4 weken staan. Volgens het cb mag staan, lopen en zitten niet te vaak, maar wel wat hij zelf wil doen. Nou, dat is bij onze kindjes dus veel. Inderdaad, gewoon met de baby meegaan, maar het niet nog extra stimuleren.
Groetjes,
Machteld
 
Terug
Bovenaan