Goed?

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Ik ben sinds eind juli gestopt met de pil en er zijn maar heel weinig mensen die dat weten. Nu waren we laatst bij mijn ouders en het gesprek kwam op kinderen (heb ook een nog kinderloze oudere zus).
Mijn vriend is kort geleden voor zichzelf begonnen en mijn ouders maakten een opmerking dat het heel stom zou zijn om nu zwanger te worden, want:
- we wonen te klein (3 kamer huurapp. dus 1 slaapkamer over waar nu een hoop rotzooi staat)
- we hebben niet genoeg geld (1 vast inkomen en een variabel inkomen van mijn vriend)
- we hebben geen tijd (kan je toch maken)

Ik werd wel even verdrietig toen ik dit hoorde, net nu we het besluit hebben genomen om ervoor te gaan. Zelf denken we dat het makkelijk kan. 1 kamer over, 1 vast inkomen en ook altijd extra inkomen van mijn vriend en zelf hadden we bedacht dat we geen kinderopvang nodig hebben, omdat mijn vriend evt. zelf het kindje mee naar zijn zaak kan nemen.
We dachten alle "obstakels" die mijn ouders noemden opgelost te hebben. Zijn wij gek en is het geen goed idee om onder deze omstandigheden een kindje te willen?
Sorry voor het hele verhaal, maar zit er echt een beetje mee. Zou graag horen wat jullie ervan vinden!

Liefs een ongerust Leeuwinnetje

Hoi,

Allemaal onzin, lekker doen!
Bijna twee jaar geleden hebben wij ons eerste kindje gekregen, terwijl we ook net met een eigen zaak waren begonnen en alles is prima verlopen.
Je moet maar zo denken, er is altijd wel een reden te bedenken om het niet te doen. En als het er eenmaal is, is overal wel een oplossing voor te vinden.
Ga d'r lekker voor, het is echt geweldig om een kind te hebben!

Groetjes, Helena

hoi hoi,ik ben het niet met je ouders eens.het is toch nooit een goed moment om een kind te nemen,ikzelf heb ook geen vaste baan en me vriend ook niet,en we hebben een koophuis,maar je moet lekker je gevoel volgen.zo kun je er nooit aan beginnen ,en voor je het weet ben je te oud,en krijg je spijt,ik ben het helemaal met helena eens ga er lekker voor!!!!doe wat je hart je zegt wat anderen er ook van zeggen,het is jullie leven en niet die van je ouders sucses gr manuela

Gewoon doen hoor! Wij zitten in dezelfde positie, een niet al te groot huis en een eigen zaak en sinds juni bezig met proberen zwanger te worden.

En inderdaad ons (en jullie) kindje hoeft straks niet persé naar de creche, dus daar kan flink op bespaard worden.

Veel succes!
Empé

Je moet doen wat je hart je ingeeft, als je er klaar voor bent ben je r klaar voor nietwaar. Er is altijd wel ergens een mouw aan te passen. Mijn zwager en schoonzus zijn per ongeluk zwanger en die zien t ook allemmal rooskleurig in. Ze hebben zelf weinig geld, wonen allebei nog thuis en zijn jong en hebben ook nog maar net een relatie (ja zij wel hoor ik er al een paar denken, ja ik denk dat ook ja.) Maar ze krijgen al snel een huis, ze krijgen van iedereen meubels en spullen en kleertjes enzo. Dus maak je niet druk. Je krijgt er ook zoveel voor terug moet je maar denken. Ga ervoor!
Groetjes Gabrielle.

Hoi Leeuwinnetje,

Ik sluit me bij alle bovenstaande verhalen aan.
Ook mijn man is met het opzetten van een eigen bedrijf bezig, maar ja, we worden ook 30 volgend jaar, dus de klokt tikt door...

Hoewel wij nu prima wonen en een prima inkomen hebben, is alles dus onzeker. Zo waren wij kinderen al jaren voor ons uit aan het schuiven en wanneer is dan een goed moment? We besloten dat we spijt zouden krijgen als we het niet zouden proberen en toen hebben we de pil eruit gegooid. (wel gewacht tot ik m'n vaste contract binnen had :)

Ook mijn man kan straks lekker op de kleine passen en een buurvrouw roept al jaren dat ze graag wil oppassen, dus dat is een prima oplossing! Ook wij hebben 1 extra slaapkamer en geen tuin.

Het gaat erom dat jullie geen obstakels zien, niet hoe je ouders erover denken. Het is jullie kind en jullie beslissing, als die beslissing goed voelt, maak je dan niet druk om wat anderen denken en ga er lekker voor! Het is jullie leven.

Succes en veel plezier!

Groetjes,
Jade

Terug
Bovenaan