goede ervaringen met alternatieve geneeskunde en zwanger worden?

Ik ben Wenser, 30 jaar en al ruim een jaar bezig met zwanger worden 'op de normale manier'. Tenminste echt normaal is het inmiddels niet meer, we hebben er al veel voor gedaan en gelaten. De normale tips gevolgd rondom roken&drinken,  losse boxers en geen sauna's, vitaminen en mineralen, standjes, ovulatietests en temperaturen.

Ik word nu onderzocht door een gynaecoloog, er lijkt niks mis te zijn, maar ik heb nog niet alle testen en uitslagen binnen. Als dat zo blijft, word ik weer naar huis gestuurd om het zelf te gaan proberen voor een half jaar oid..

Nu vroeg ik mij af: zijn er mensen die goede ervaringen hebben met alternatieve geneeskunde en zwanger worden? Je leest wel over acupunctuur in combinatie met kruiden. Ik geloof wel dat er meer is dan de westerse geneeskunde, maar ik ben ook wel wat sceptisch over de professionaliteit van diverse alternatieve genezers.

Ik hoor graag of er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben.
Bedankt alvast,

Wenser

Hoi,

Nou op zich niet echt alternatieve geneesmensen op gezocht maar wel heb ik 2 maanden (daarna was ik zwanger) met een ingestraald maansteentje gelopen in mijn navel. Die kan je op paranormale beurzen kopen en werd ingestraald door een paragnost na een sessie met haar.
Maar of de zwangerschap nou echt gekomen is door het maansteentje want die staat voor vruchtbaarheid.
Wel zijn er bepaalde kruiden die inderdaad voor eventueel iets meer vruchtbaarheid kunnen zorgen.
Ik zou dat gewoon proberen, van kruiden is het tenslotte baat het niet dan schaad het niet en je kan deze kruiden gewoon op internet vinden of in boeken.
Dus je kan ze gewoon in een winkel kopen zonder dat je dat werkelijk naar iemand toe moet.
Succes

Neem me niet kwalijk als ik nu een hele stomme opmerking maak. Maar als je te zwaar bent, neemt je vruchtbaarheid ook af. Maar misschien ben je wel een prachtige slanke den en ben je nu ontzettend beledigd.

Op het alternatieve circuit heb ik geen ervaring.

Ik hoop dat je snel zwanger mag worden, met of zonder hulp.

Gelukkig ben ik eerder van de groep 'slanke dennen'. Ik begreep ook dat gewicht met name invloed kan hebben op je eisprong. Daar is ook al niks mis mee, tot nu toe op de echo's goede eitjes te zien.

Wat ik wel doe is gezond eten en niet al te veel snoepen  ;-). Baat het niet, het helpt mij in ieder geval gezond mijn leven door.

Bedankt voor je reactie!
Wenser

quote: Bobbian reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-05-2009 10:47:31'));

Hoi,

Nou op zich niet echt alternatieve geneesmensen op gezocht maar wel heb ik 2 maanden (daarna was ik zwanger) met een ingestraald maansteentje gelopen in mijn navel. Die kan je op paranormale beurzen kopen en werd ingestraald door een paragnost na een sessie met haar.
Maar of de zwangerschap nou echt gekomen is door het maansteentje want die staat voor vruchtbaarheid.
Wel zijn er bepaalde kruiden die inderdaad voor eventueel iets meer vruchtbaarheid kunnen zorgen.
Ik zou dat gewoon proberen, van kruiden is het tenslotte baat het niet dan schaad het niet en je kan deze kruiden gewoon op internet vinden of in boeken.
Dus je kan ze gewoon in een winkel kopen zonder dat je dat werkelijk naar iemand toe moet.
Succes

Met het rode stukje ben ik het niet helemaal eens. Sommige kruiden kunnen ronduit gevaarlijk zijn om bijv. te nemen als je zwanger bent, dus kan me voorstellen dat dat ook kan zijn als je zwanger wilt worden. Ik zou echt niet zelf met kruiden gaan experimenteren.
Alternatieve genezers hebben niet echt een bond of iets, iedereen kan zichzelf volgens mij alternatief genezer noemen.

Hoi moonpoontje,

Je hebt een heel goed boek over homeopathie en daarin staat ook een stukje over vruchtbaarheid.
De kruiden die daar genoemd zijn, zijn niet gevaarlijk.
Ik ben het zeker met je eens dat je nooit moet experimenteren.
Maar na mijn bevalling heb ik vrouwenmantelthee gedronken om de baarmoeder te laten slinken (gaf geen borstvoeding maar had veel bloedverlies)
En toen was ik maar wat blij dat er iets homeopatisch bestond voor dit probleem.

Hoi meiden,

Ik heb geen ervaring op het gebied van zwanger worden en alternatieve geneeswijze. Maar heb wel algemene ervaring met alternatieve geneeswijze zoals Touch for Health, Espavo en Quantum Touch. Hierbij gaat het voornamelijk om contacten met je onderbewustzijn. En mijn ervaringen hiermee zijn positief. Ik ben bv van buikpijn afgekomen en te weten gekomen waardoor mijn maag zo van slag was.

Succes,
Gizmo

hoi gizmo,
ik lees net dat jouw maag zo van slag was?? Ik ben sinds 6 juni gestopt met de pil en heb sinds gisteren steken in mijn zij en al bijna een week een gevoelige maag, dit terwijl ik beweeg en echt geznd eet. Wat was bij jou het probleem?? Of de oorzaak?
groetjes

Terug
Bovenaan