goede ervaringen met loopstoeltje gevraagd

Wie heeft goede ervaringen met een loopstoeltje en vanaf welke leeftijd? Ik hoor om me heen verhalen van kindjes van maart die nu al in een loopstoeltje zitten en kindjes van 6/7 maanden. Wat is wijsheid? Persoonlijk vind ik 4 maanden erg jong....

Ik hoor graag jullie positieve ervaringen.

Groetjes Patricia
 
Neem nooit een loopstoeltje, is heel erg slecht voor de heupen, en voor de ontwikkeling van de beentjes en voetjes..... echt af te raden. Een paar weken geleden was hier ook een discussie over, kan je zien als je een paar bladzijdes terug leest.
 
Ja, je vroeg positieve ervaringen, maar ik heb ook alleen maar gehoord dat je geen loopstoeltje moet nemen. De kinderfysiotherapeute die onze zwangerschapsgym begeleidde, zei dat bv. Kinderen kunnen er spitsvoetjes van krijgen omdat ze meestal op hun teentjes gaan lopen. In elk geval verstoort het de gewone ontwikkeling.

En het stond ook in een boekje van Zwitsal met "de 101 meest gestelde vragen" dat we van het consultatiebureau gekregen hebben.

Hetzelfde geldt overigens voor zo'n wip-zitje waarin je kleintjes bv tussen de deur kunt hangen. Ze zetten daarin steeds af met hun teentjes om leuk te wiebelen. Ziet er schattig uit en ze vinden het ook leuk maar het is dus slecht voor hun ontwikkeling.

Sorry, geen positieve reactie dus...

Groetjes,
Marjo.
 
Niet doen!
Ze gaan zich bewegen op een manier waar hun lichaam nog niet aan toe is. Misschien ziet het er schattig uit en je kind kan ook enthousiast reageren, maar goed is het dus niet.
 
ik denk dat een loopstoeltje alleen maar gemakzucht van de ouders is hoor, natuurlijk kan ik ook niet wachten tot kim loopt, en is het erg vermoeiend nu ze kruipt en zit en nog niet kan staan, maar zover is ze nog niet en laat haar alsjeblieft lekker zelf haar beentjes gaan gebruiken. Ik heb ook al meerdere keren gelezen dat het niet goed is en zal er dus ook geen een kopen.

gr sandra
 
Er zijn trouwens ook een soort loopautootjes waar ze achter kunnen lopen. Daarbij maken ze wel een gewone loopbeweging en ze kunnen er ook mee spelen voordat ze kunnen lopen (overheen klimmen en kruipen enzo). Misschien is dat een leuk alternatief.
 
Hoi,
Nou Sandra, ik denk dat je niet kunt stellen dat het altijd gemakzucht van de ouders is. Wij hebben een tweeling van 9 maanden die constant willen staan en stapjes maken aan de hand, ze willen niet zitten, niet liggen spelen, helemaal niets. Ik ga nu toch echt zo'n loopstoeltje kopen, ik heb nl mnaar een paar handen en kan dus maar met 1 kind tegelijk stapjes maken! Ik zie het niet zitten dat die ander dan maar gewoon een half uur moet gaan liggen schreeuwen!

Ik denk dat het er ook aan ligt hoe lang en hoe vaak je kind er per dag in zit. Als je oppast dat het niet te lang achter elkaar is en niet te vaak, zal het reuze meevallen.
 
Terug
Bovenaan