goede eter

Wat zou ik blij zijn als ik eens te horen kreeg:ik heb genoeg gegeten onze dochter van 5 kan de hele dag dooreten,boterhammen en fruit en warm eten.Alles maar ook alles gaat erin!!!
Vaak als we ergens op bezoek zijn zegt ze:krijgen we niks te eten?En schamen wat ik me dan doe,het lijkt dan net of ze thuis niks te eten krijgt!
Begrijp me niet verkeerd,ik ben blij dat ze goed eet en dat doet ze haar hele leven al,maar is er geen einde?
Bedankt alvast voor de reactie!!!
P.s haar gewicht is normaal en haar lengte ook.

Hoi Anno,
Kan het verhaal van mijn dochter zijn. Die eet ook heel de dag door. 's avonds dan ook nog gewoon aan tafel. Ze is wel groot voor haar leeftijd dus blijkbaar heeft ze het nodig. Idd; leuk is het niet dat ze om eten vraagt bij anderen. Ach, ooit zal het wel stoppen?
Anoniem, er is niet gezegd dat het niet goed was. Er wordt alleen gevraagd of er een einde is!
Succes, Ellen

Misschien vindt ze het gewoon gezellig om te eten, je geeft je gasten toch ook altijd wat te knabbelen? Hoort er gewoon bij en op die leeftijd zijn ze lekker eerlijk! Lijkt me heerlijk om voor zo'n alleseter te koken!

Ook mijn dochter is een goede eter. Zij eet niet bijzonder veel maar ze vindt wel alles lekker. Van koekjes tot paprika, van chinees tot italiaans, van brood tot soep enzovoort.
Ook wij hebben dus niets te klagen.
Ze is nu bijna twee.

Ik vraag me af of ze geen lindworm heeft. Nee ,GRAPJE .
Ik zelf heb twee hele slechte eters, ben jaloers als ik hoor dat andere kinderen wel goed eten.
Laat haar maar lekker eten als ze niet te dik is.
mischien wordt ze later kok.

Lekker laten eten ja, ik ben er ook jaloers op. Maar mijn dochter wordt in april 5 en ik vind haar groot en verstandig genoeg om manieren te leren. Als je het vervelend vindt dat ze bij anderen om eten vraagt kun je haar volgens mij best uitleggen dat dat onbeleefd is en dat ze dat niet mag doen. Als je van iemand iets krijgt heb je geluk gehad. En als ze echt graag iets wil kan ze dat netjes vragen. Dus mag ik een boterham alsjeblieft. Daar zal niemand nee op zeggen en het komt stukken beter over. Opvoeden begint met een jaar en voorlopig ben je nog niet klaar.

Terug
Bovenaan