goede kraamzorg!

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Eind juli ben ik uitgerekend. De kraamzorg heb ik inmiddels geregeld.
Ik hoor veel verhalen dat kraamverzorgsters niet veel meer doen dan alleen voor moeder en kind zorgen. Het sanitair houden ze dan nog wel bij, was van moeder en baby. Maar was van overige gezinsleden, en andere huishoudelijk taken zoals voorheen gebruikelijk was, 'mogen' ze niet meer doen. Evenals de zorg voor andere kinderen in het gezin.
De klantgerichtheid en 'service' is dus minder, terwijl je wel een eigen bijdrage moet betalen!
Gelukkig is het niet bij alle kraaminstanties zo!
Ik heb mijn zorg bij ZINkraamzorg geregeld! Zij denken er anders over. Gewoon ouderwetse kraamzorg! Ze zeggen wel: het kan zijn dat er een klusje blijft liggen als we bijvoorbeeld een peuter naar de créche moeten brengen. Nou das geen ramp natuurlijk.
Het leuke is dat wij dezelfde kraamverzorgster krijgen als drie jaar geleden, hier hebben we contact mee gehouden. Zij werkt inmiddels voor deze instantie.
Hoe zit het bij jullie met de 'service'?

hoi

Ik ben in nov 2005 bevallen en we kregen toen ook kraamzorg en ik moet zeggen dat die heel goed was,ze deed elke dag stofzuigen/dweilen/wassen /bed verschonen hielp me met douchen als het moest/bood aan om eten klaar te maken voor savonds.het was een jonge meid en ging na 5dagen weer weg omdat ze vrij had gevraagd kreeg nog wel 2 dagen iemand anders en die wa seen stuk ouder maar minder vriendelijk.Een jaar later kwam ik ze tegen in een supermarkt dus dat was wel leuk.Volgende keer probeer ik haar ook weer te krijgen ze was zo lief. groetjes wendy

Het hangt heel erg af van de instelling van de kraamverzorgster. Ik heb er 3 gehad in 10 dagen en dat was wel erg veel. Maar daar doe je ook niet veel aan. De een zag wat er nodig was en zoog af en toe en maakte een maaltijd als we dat graag wilden. De ander maakte zich er echt met een Jantje van Leiden vanaf. Die wil ik dus ook niet meer deze keer. Ze moest dan de WC's doen nou,  de WC's zagen  amper een vochtig doekje, laat staan dat ze de pot even deed. Dat kan niet, en deze keer  ga ik er ook echt iets van zeggen als het me niet bevalt. De vorige keer was ik nog teveel overrompeld door alles.

De was hebben ze allemaal wel volledig gedaan, dus ook die van mijn man. Tja, of je nou alles sorteert  en dan alleen moeder en kind was doet, of gewoon alles in die machine dumpt, de vraag is wat meer werk is!  Strijken deden er twee wel, die slechte dus niet.  Grote achterstanden zullen ze niet wegwerken, ik had gezorgd dat alles gewoon bijgehouden was voor de bevalling.

Duidelijk maken wat je wilt binnen redelijke grenzen dat is echt het motto!

Ingeborg

Ik heb er geen ervaring mee maar als het niet bevalt zal ik het zeker zeggen.
Ik ben gelukkig zo verzekerd dat ik geen eigen bijdrage betaal.

gr.Ing

Bijna 3 jaar geleden hadden we een leuke kraamhulp voor 3 uur pd. Meer was niet nodig, mijn man was thuis en deed het hele hh. Alleen had ze de zorg voor mij en mijn dochter.

Hopelijk komt ze nu weer maar ze mogen idd niet veel meer doen in het hh. Het belachelijkste vind ik dat ze alleen de kleren van de baby in de wasmachine mogen doen en niet van mijn dochter. Nou, dat doe ik zelf wel. Trouwens de rest van het hh wordt door mijn man en familie gedaan, wat dat betreft heb ik wel mazzel.

De eigen bijdrage van rond de 3,60 per uur vind ik wel meevalen. Daar maak ik mij geen zorgen over. Hoop alleen dat we dezelfde kraamhulp krijgen en anders dat het een aardig vlotte man of vrouw is.

Hallo,

De eerste keer had ik een jonge kraamverzorgster (21 jaar ) ik zelf was 20 toen maar goed. ik had gevraagd om een ouder iemand maar dat lukte dus niet.

Het uitleggen van de verzorging voor de baby deed ze heel goed met het in bad doen etc.

Maar voor de rest was het echt bagger. stofzuigen deed ze even snel nergens onder of tussen dus echt schoon werd het niet en snel even de wc en alleen de wasbak in de badkamer
en de bedden deed ze dan wel weer en de was ook wel maar ook matig.

eten maken voor mij dat vergat ze volgens mij vaak want pas als ik zelf brood aan het smeren was vroeg ze zal ik dat even voor je doe ( dan ben je bij mij al te laat en doe ik het zelf wel)
en de hond uitlaten deed ik ook zelf ( moest wel want dat beestje moest ook uit)

Ze was er voor 5 uur p/d maar als ze weg was deed ik veel nog zelf omdat ik het gewoon schoonwilde hebben ( achteraf heel dom want daardoor ben ik in een depressie geraakt) is latyer wel weer over gegaan maar was geen leuke periode.

Deze zwangerschap is m,n man zowiezo 3 weken thuis om te helpen ( dit kon de 1ste keer niet mocht niet van z,n baas ja 2 dagen mocht ie thuis blijven ) dus dat is al veel beter en ik ga dit keer ook m,n mond open trekken als het me niet bevalt. had ik eerder moeten doen natuurlijk maar de eerste keer durfde ik niet zo goed. ( ik wilde niet lastig en zeurderig overkomen )

Dus dit keer vraag ik iemand die het werk wat meer ziet en niet bijna 5 uur bezig is met ''papieren'' invullen ( de vorige zat namelijk wel 2 uur of langer thee te drinken en mij papieren in te vullen wat ik erg lang vond

Gelukkig is m,n man er nu 3 weken lang na de kraamzorg en ik hoop echt op een betere deze keer want dezelfde als toen hoef ik niet meer

groetjes

Hallo,

Ik ben precies een week geleden bevallen, en heb vandaag de laatste dag kraamzorg gehad. Moet het vanaf vandaag dus alleen doen  (nou ja, met manlief natuurlijk). Was een meid van mijn leeftijd (27 jaar) en hoewel de huishoudelijke taken misschien wel iets beter hadden gekund, ben ik toch heel tevreden. Mijn man ging afgelopen week nml vaak werken (jammer, maar is even niet anders en gelukkig is ie nu een week vrij) en ik heb het met haar heel gezellig gehad. Vond ik eigenlijk belangrijker dan een heel goed gestofzuigd huis. Nou scheelt het misschien dat ik zelf ook niet zo 'n huishoudenfreak ben. Ze deed gewoon alle was, ook van manlief, strijken niet maar dat doe ik zelf ook nooit.  En ze heeft me heel goed geholpen met borstvoeding, badje, verschonen en alles. Ik heb vertrouwen in dat ik de zorg van mijn kindje aankan!

Ik kan me voorstellen dat het anders is als je al kids hebt rondlopen. En ik voelde me de hele week goed en met Yanick gaat alles goed, dus dat waren ook wel ideale omstandigheden.      

succes allemaal!

Ik heb ook goede ervaringen met de kraamhulp. Ze was van het Groene Kruis. Deed eigenlijk alle voorkomende dingen zoals stofzuigen, douche en wc's poetsen, was wassen en strijken (ook die van manlief), voorkoken. In de verzorging van mij en Quinn ging veel tijd zitten. Ook in het uitleggen en voordoen van alles. Dat had ik van te voren niet zo ingeschat.
Als ik nog een kindje krijg dan vraag ik weer naar deze kraamhulp.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan