Goede NIPT slechte 13 weken echo

Gisteren een 13 weken echo gehad en de echo dame vond de baby veel te stil liggen, zowel met in als uitwendige echo geen beweging. Metingen waren amper te doen en dat wat gemeten is bleek te klein voor de termijn. Doorgestuurd naar het Radboud kunnen wij pas vlg week woensdag terecht. Vandaag de NIPT uitslag en die was goed.
Onze kleine is eigenlijk vanaf het begin al slecht te meten, baarmoeder ligt gekanteld en een vleesboom.
Is er iemand die ervaringen heeft met een kindje dat gewoon niet beweegt?!?! Goede NIPT en slechte 13 weken echo?
 
Ik heb hier helaas geen goede ervaring mee, dus ik hoop echt van harte dat jouw ervaring beter gaat zijn!
Mijn kindje was vanaf het begin af aan al moeilijk te meten en ook wat te klein. We hebben drie keer de termijnecho gehad omdat de kleine niet in de goede positie lag, zowel in- als uitwendig. Ook geen enkele keer de kleine zien bewegen, ondanks al het springen, schudden, hoesten etc. Uiteindelijk bleek het hartje met zo'n 13 weken te zijn gestopt helaas ? een paar dagen later kwam de NIPT terug en die was gewoon goed.

Ik hoop echt enorm dat het bij jou gewoon goed gaat komen!! Maar dit was helaas mijn ervaring
 
@Froemeltje

Omg wat ergg???? Dat dit gewoon mogelijk is. Ik vind het zo rot om te lezen. Hopelijk gaat het beter met je.

Topic starter ik hoop toch op een wonder voor je ❤️?
 
Het kindje zou in principe kunnen liggen slapen maar meestal wordt het dan met wat duwen en bewegen wel wakker. De nipt (heb je mer nevenbevindingen gedaan?) is alleen een chromosoomonderzoek.
Dus bijv syndroom van down of Prader will zou eruit naar voren komen (die tweede alleen indien je met nevenbevindingen hebt gedaan) maar als daar alles mee uitgesloten zou kunnen worden zouden ze de 13-wekenecho niet meer hoeven doen. Dat gaat namelijk om "foutjes" in de aanleg. Zoals bijvoorbeeld een open ruggetje, hazenlipje, geen nieren hebben, 11 vingers, te weinig hersenontwikkeling enz. 
Ik hoop voor je dat alles goed is!
 
Terug
Bovenaan