goede raad gevraagd

hallo,

mijn dochter is nu 2,5 weken oud en slaapt erg weinig.
het lijkt wel of ze tegen haar slaap vecht. 's morgens tussen 09.00 uur ren 11.00 uur is zij wakker en huilt   af en aan, wat overgaat in krijsen. Ineens is ze dan even stil en dan komt het weer op. Ze is dan op een gegeven moment echt ontroostbaar.. 's avonds is zij vanaf 18.00uur tot soms 23.00 uur wakker en huilt af en aan.
het begint met darmkrampjes en eindigd met oververmoeidheid en vechten tegen de slaap.  we worden er soms echt een beetje moedeloos van.
ik word er een beetje onzeker van en ik merk dat ik ook nog niet echt goed in mijn vel steek.
ik geef flesvoeding en ben inmiddels overgestapt naar voeding tegen darmkrampjes (friso comfort), sinds vanavond, dus ik weet niet of dat verschil maakt.

wie heeft er voor ons tips....... of wellicht hetzelfde "probleem"

groeten,
henriet en alexander ( mamma en pappa van xanthe)

Hoi,

Voor mij zeker herkenbaar.
Mijn zoontje is nu 3 weken en opdezelfde tijden actief als jullie dochtertje. Ik kwam er achter dat hij teveel (borst)voeding binnen krijgt met als gevolg veel krampjes.
Wat vaak helpt bij oververmoeidheid is inbakeren, ik gebruik dit bij mijn zoon maar ook al jaren op mijn werk (jeughulpverlening 0-3 jaar)
Je kunt speciale inbakerdoeken gebruiken maar een lakentje is vaak net zo handig, baker ze alleen niet te hoog in, anders kan het laken over de mond schuiven.
Ben benieuwd of er nog andere tips zijn.
Groetjes Denise

Hoi Henriet,

Bij beide zonen was ik elke avond vanaf het avondeten tot 23:00 uur zoet. Waarom willen ze altijd eten als je aan tafel gaat? :)
Ik leg het uit als aandacht willen. Het duurde bij onze eerste ca 3 maanden en toen ging hij langer slapen 's nachts. Onze 2e is nu 2 maanden en ligt op dit moment te huilen in zijn boxje, ik ga er dus maar snel weer naartoe. Hele avonden op de bank/bed met een boekje. Een andere oplossing heb ik niet. Pinkje erin en aandacht.

Sterkte!
Jo

ik neem aan dat je een speentje in al geprobeerd hebt??? Muziekje aan wil wel eens helpen. Stoor je alsjeblieft niet aan zeurders die Rust en Regelmaat adviseren: klopt best hoor, maar dat weet je zelf ook wel.

Allereerst wil ik even zeggen dat jullie een erg mooie naam hebben voor jullie dochter.
Mijn dochter heet Amber Xanthe roepnaam Xanthe...

Ze is nu 9 maanden een heeft ook een periode gehad van veel huilen, ik heb haar tegen alle adviezen in op haar buik te slapen gelegd, ik was dan wel in de buurt, en dat heeft goed geholpen.

Ook heb ik veel met haar in ons bed gezeten, lekker 2 kussens in mijn rug en haar op mijn borst, als ze dan in slaap viel legde ik haar voorzichtig neer waardoor ze lekker verder sliep. Op een gegeven ogenblik heb ik ook een kussen op haar buik gelegd met mijn hand erop waardoor je hetzelfde effect krijgt en als je dan wegdommelen het kussen weghalen. Het heeft mij heel wat slaap opgeleverd.

Succes

Terug
Bovenaan