Goede raad nodig!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Ik vraag enkele tips van jullie.
Sinds december vorig jaar ben ik gestopt met de pil. Daarna bleef de menstruatie erg lang uit. De cyclyssen zijn altijd na pilgebruik lang geweest. De laatste cyclus is wel normaal (5/5 tot 6/6)
Vandaag ben ik helaas dus weer ongesteld geworden..
Ik vind het wel weer een teleurstelling! Elke keer rond de eisprong klussen we, maar ik raak niet zwanger. Soms klussen we wel veel per week. Zijn er mensen die dit herkennen? En tips hebben? Ik slik foliumzuur, eet gezond, sport paar keer per week,

heej, ik ben sinds 5 maanden zwanger, ik ben 6 jaar geleden met de pil gestopt. er gebeurde keer op keer helemaal niks. nu eindelijk 5 maanden geleden is het me gelukt. wat ik ermee wil zeggen is geef vooral niet op! xxx

Hoi hoi.

Dat je zo onregelmatig ongesteld bent kan zijn dat je aan het ontpillen bent. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, mss dat je hierover meer info bij de HA kan krijgen.

Als je gezond leeft, eet, sport enz heb je inderdaad een verhoogde kans om zwanger te worden. Ik wil je niet laten schrikken ofzo en het is niet lullig bedoeld, maar bepaalde ziektebeelden of als het zaad gewoon niet goed genoeg is om te bevruchten, is soms gewoon niet op te lossen met een gezonde levensstijl, al zeg ik er wel bij, je kans is wel groter dan!

Het enige advies wat ik je kan geven en dat zal de HA ook zeggen, dat je eerst een jaar rond je eisprong zelf moet klussen en dan zou je daarna aan kunnen kloppen.

Maar in de wereld zijn de wonderen nog niet uit meid!
Succes & liefs

laat je man ook foliumzuur slikken. Ze zeggen dat het zaad daardoor beter wordt. Mijn man heeft het ook geslikt en merkte wel dat het beter binnen bleef. Ik ben inmiddels 27 weken zwanger. Je rare cyclussen geven inderdaad aan dat je aan het ontpillen was. Misschien is dat nu voorbij en wordt je snel zwanger. Succes

Bedankt iedereen voor de reacties.
Ik ga denk ik niet meteen naar de HA. Ik ben nog geen jaar bezig. Ik wacht het eerst wel af!! Ik wil te snel I think..
Er zal een moment komen dat het wel lukt. Ik heb laatst van die Predictor tests gekocht, maar die gaven helemaal niks aan. Misschien deze maand meer geluk!!

Hoi

Ik had ook lange cyclussen en mijn gyn zegt dat je met een cyclus van 40 dagen of meer niet zwanger of zeer moeilijk zwanger kunt raken. Dit omdat de eisprong niet goed geregeld wordt, dus niet op tijd is waardoor het allemaal in de soep loopt. Je hoeft dus niet aan het ontpillen te zijn.
Een huisarts zal inderdaad een jaar zelf proberen 'voorschrijven' maar dan zou ik als ik jou was echt aan de bel trekken, lange cyclussen zijn gewoon niet normaal.

Heel veel succes!

Het is heel normaal dat je lichaam een half jaar nodig heeft voordat alles weer in balans is. De stof die in je pil zit blijft nog maanden in je bloed zitten. Niks voor niks is her hoogste percentage vrouwen dat zwanger is op een half jaar.
Het is dus onzin dat je na een maand bent ontpilt.
Teveel klussen verminderd de kwaliteit van het zaad, beste is om de dag. Evt kan je mbv ovulatie testen een sprong beter in kaart krijgen.
En laat het geen obsessie worden ook al is de wens zo groot, psyche werkt meer door in je lichaam dan je denkt!

iid te veel is niet goed voor het zaad, het heeft eigenlijk 3 dagen nodig om sterk genoeg te zijn.
daarom wordt aangeraden het om de dag a twee dagen te doen..

succes je cyclus moet na de pil meestal weer in ritme komen, maar dat betekend niet dat je niet zwanger kan worden.(je kan immers zwanger worden als je hem een keer vergeet of er dwars doorheen zwanger worden)
wel als je cyclus te lang uit elkaar liggen, of te kort op elkaar.
dat kan je even telefonisch bespreken met de huisarts.
sommige artsen verwijzen je eerder door en andere zeggen dat je toch even 1 jaar moet proberen.(ligt ook aan je leeftijd)

Terug
Bovenaan