goede voeding

Ik geef mijn zoontje Pip van 6 maanden 5x op een dag een fles van 180-200 ml.
Verder in de laatste en eerste fles nog 2a3 lepels nutrix. Bij zijn fles van 11.00uur krijgt hij fruit (banaan, sinaasappel/liga, kiwi/liga). Nu wil ik hem bij zijn fles van 19.00uur wat groente gaan geven.
Heb een paar vragen:
-Met wat voor groente kun je het beste beginnen?
-Hoe merkten jullie dat je kindje toe was aan een tussendoortje? (sap/danoontje o.i.d.)
-Wat geven jullie als tussendoortjes?
-In soepstengels zit zout, dat kunnen ze beter toch nog niet krijgen?
-Waar geven jullie sap in? Kun je dezelfde fles gebruiken als voor de melk of kun je het beste een apparte nemen?
-Wanneer gingen jullie over van nutrilon 1 naar 2? (mijn zoontje is over 0.5 week precies 6 maanden)
-Hoe oud waren jullie kindjes toen ze een bekertje kregen met tuit?
-Hoe oud waren ze toen ze zelf de fles vasthielden? was dat met of zonder handvaten? (ik gebruik avent flessen en voor de pap een nuby fles)
Nou totzover het is ondertussen een hele enquette! Hoop wat antwoorden te krijgen. heb hele goede ervaringen met dit forum.

Lieve groetjes marjolijn mama van Pip
 
Hoi Marjolijn,

Leuke naam Pip.
Ze zeggen dat je het beste met wortelen kan beginnen dat is zoet van smaak.
Maar volgens mijmaakt het niets uit. Als je de eerste paar dagen 1 soort achter elkaar geeft dus bv 3 dagen wortelen of bloemkool dan went hij aan 1 smaak tegelijk.
Ik ben eigelijk wat sap tussendoor gaan geven in omdat het zomer was en erg warm.
Straks kan je misschien ipv een fles melk een beetje sap geven.
Deed zelf altijd fruit tussen 2 voedingen in minimaal half uur voor half uur na een voeding. en gaf dan wat sap bij het fruit.

Ik ben begonnen met mini rijstwafeltjes. Ivm koemelkallergie heb ik dit heel langzaam opgebouwd met rozijnen en soepstengel.

Soepstengel heb ik wel gegeven denk dat dat heel weinig is wat er in zit.

Sap kan je gewoon geven in de fles waar je ook melk uit geeft. Het beste is om zo snel mogelijk over te gaan op een tuitbekertje wat beter is voor het gebit.

Met 6 maanden ga je over op de nutrilon 2 (je kan wel eerst je pak opmaken.)

Hier duurde het heel lang voordat ze en tuit wilde pas met 10 maanden lukte het haar. Door het hard moeten zuigen bij de borstvoeding ging een tuit veel te snel. Ze heeft ook uit een flesje sap altijd gehad met de kleinste speen.

Ik weet niet meer hoe oud ze was met de fles wel voor het half jaar. ZOnder oren.

Hihi heb je enquette ingevuld hoor.

groetjes
 
Terug
Bovenaan