goede voornemens!

A

Anoniem

Guest

Net zoals iedereen het nieuwe jaar in gaat met

"goede voornemens"

Heb je ook wensen en voornemens in/na je zwangerschap
Wat is/was voor jou de wens of voornemen???      

Voor mij  is  dat in:

*        Regelmatig en gezond eten. (Meer groente, fruit en zuivel)        Gelukt
*        Grote schoonmaak in huis (wegdoen al overtollig spul)                    Nog steeds bezig
En als je baby er is:
*        streven naar zowieso 6mnd borstvoeding.              Ben benieuwd
*        gebruik van katoenen luiers                                                      Ga ervoor
*        veel met ukkie wandelen                                                              Hopelijk genieten

Groetjes
Hanna

27wk (uitgerekend 8 febr)

Hoi Hanna,

Ja, mijn goede voornemens zijn ongeveer hetzelfde - gezond eten, proberen 6 maanden borstvoeding te geven (ivm allergieen en astma), en wandelen. Een dingetje extra nog: wij eten nu best vaak voor de tv, maar ons voornemen is: de tv gaat uit, en we eten met onze friemel altijd aan tafel. Mijn zus en zwager doen dat ook, en mijn nichtje van 2 1/2 is heel gezellig aan tafel, dus dat is ook ons streven.

Gezond eten deed ik al, maar ik eet me nu ook nog eens ongans aan fruit, mmmm. En wandelen, ja! Gezellig met friemel boodschapjes doen en naar 't park, lekker alles te voet (ook om m'n figuur weer een beetje terug te krijgen). Ik ben blij dat ik een lentebaby krijg - de hele lente en zomer lekker wandelen, heerlijk.

~Hilde

hallotjes,

Gewoon lekker genieten van je zwangerschap, over je heen laten komen wat er wel en niet gaat gebeuren.

Daarna bijkomen van de bevalling, het moederschap, kleine  en verandering in de relatie met partner die ook ineens vader is geworden.

Verder geen voornemens, doe ik niet aan, want als je dat doet en je komt er niet aan teleurstel je jezelf alleen maar. Wat niet nodig is. Het leven is nu eenmaal gaan met die banaan, als je alles van te voren kan plannen en regelen dan word het een saaie boel! En je weet toch niet hoe dingen gaan verlopen en wat het leven in petto met je heeft!!!

Maar jij succes met je voornemens!!!

ik doe ook niet aan voornemens.gezond eten en overtollige spullen ruimen doe ik altijd al.wat ik wel graag wil als de baby er is is:
*zolang mogelijk borstvoeding geven
*vaste uren op mn werk,waar ik nu een 0-urencontract heb,zodat de kleine   minstens 1 dagje per week naar het kinderdagverblijf kan(waar ik ook werk)
*qualitytime inlassen voor mij en mn man saampjes.voorkomen dat we straks geleefd gaan worden ipv genieten van het leven.
*de draad van het paardrijden weer oppakken.ik rij nu nog wel,maar niet lang meer.

groetjes kari

Ik merk dat ik bij mijn eerste zwangerschap beter voor mezelf zorgde dan nu. Toen was ik zelfs gestopt met drinken toen ik stopte met de pil. Deze zwangerschap heeft wat langer op zich laten wachten en ik hield dat echt niet vol! Dus elke keer als ik weer ongesteld was geworden, zoop ik me helemaal klem! Maar, eenmaal zwanger heb ik geen druppel alcohol meer op.
Ik moet mezelf er echt toe zetten om elke dag fruit te eten, terwijl dat in mijn eerste zwangerschap al snel routine werd.
Sporten deed ik al een tijdje niet meer en met het fietsen naar mijn werk (12 km heen, 12 km terug) ben ik in de 4e maand al gestopt.
Mijn hoop is dus gevestigd op mijn goede voornemens na de bevalling: net zo lang borstvoeding geven tot een groot deel van mijn vetreserves ook opgebruikt zijn, veel wandelen en zwemmen, een infrarood sauna aanschaffen, gezond eten.

Hoi Hanna,
Je schrijft ook katoenen luiers... Vind je dat handig? Dat deden ze vroeger toch alleen of niet? Ik weet het niet hoor, dus vraag het hier maar even...

Groetjes,

Hey stampertje,

Om even je vraag te beantwoorden.
Ik heb het goed uitgezocht op internet.
En ga de voorgevormde luiers gebruiken van
popolini. Zijn eigenlijk net als de wegwerpers
maar je moet ze wassen en ze sluiten met
drukknoopjes. De baby kan ze aan vanaf 3kilo
tot 15.
En ik dacht maar zo... wassen moet ik toch!

Groetjes
Hanna

Hoi Hoi,
Ik heb geen voornemens. Ik probeer zo gezond mogelijk te leven, dat wel natuurlijk.

Voor mij is een ding heel belangrijk. RUST. Ik heb nogal een volle agenda. Daar ga ik wat aan doen. Ik leef bijna van verjaardag naar verjaardag. Er zijn veel mensen die onze agenda bepalen. Daar gaat zeker verandering in komen. Met name de families zullen het wat vaker zonder ons moeten doen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat vallen. Ik heb al tegen manlief gezegd dat ik niet meer standaard naar de verjaardagen van nichtjes en neefjes wil. Hij is het daar mee eens. Nu nog de familie inlichten

Terug
Bovenaan