<p>Ik had een goede vriendin, we kenden elkaar al 9 jaar. Ik werd onverwacht zwanger en zij was van mening dat ik het weg moest halen. Ik heb dit niet gedaan en heb een lieve dochter van 4 maanden inmiddels. Ongeveer een maand terug hadden we afgesproken. Toen zij ze op het laatste moment dat ze liever bij haar vriendje wilde zijn. Hier was ik niet blij mee natuurlijk, maar het bleek dat haar vriend een halfjaar weg zou gaan naar engeland de volgende dag. Goed dat had ik dus verkeerd begrepen. Na een telefoongesprek hadden we de volgende dag afgesproken. Toen zij ik “laat nog ff weten of je komt” waarop zij zegt “ik kom gewoon ook als ik moe ben of wat dan ook” ze zou om 2 uur uit haar werk vertrekken en naar mij fietsen. Die dag dat ze zou komen, appt ze mij om kwart voor 2 dat ze toch te moe is, en of ik t oke vind als ze op dr vrije dag komt. Ik zeg: ik ben er nou wel een beetje klaar mee je kan je gister ook bedenken dat je vroeg op moet en avonds ook nog van alles moet doen. En toen heeft zij gezegd: “sorry dat ik een druk bestaan heb, en niet thuis zit zoals jij de hele dag” dit vind ik zo ontzettend gemeen. Na 3 weken ofzo appt ze mij heel stom “hee long time hoe is het” ja sorry hoor maar ik kan gewoon niet doen alsof er niets aan de hand is. Heb er ook maar niet op gereageerd omdat ik niet goed weet wat ik moet zeggen. Toen ik jarig was appte ze me ook met een foto van ons 4 jaar terug ofzo. Ook maar niet op gereageerd. Wel lief dat ze erom denkt maar ik wil eigenlijk gewoon dat ze haar exuses aanbied. Weet alleen niet goed hoe ik dit moet zeggen. Ook omdat ik geen zin heb om steeds af te spreken en dat zij dan op t laatste moment bedenkt dat andere dingen belangerijker zijn of dat t tog niet uitkomt (dit is al vaker gebeurd dan de 2 keer die ik nu vertel) maargoed nu mijn vraag: stuur ik een bericht waarin ik zeg dat ik me rot voel en dat ik t niet leuk vind dat ze mij zo laat zitten en wat ze heeft gezegd. Of laat ik het hierbij? Want aan de ene kant ben ik er een beetje klaar mee en aan de andere kant hebben we al 9 jaar lief en leed gedeeld... </p>