Goedenavond, nieuw hier

Hallo allemaal

Ik heb me net hier aangemeld omdat ik toch wel erg nieuwsgierig ben geworden naar ervaringen van andere vrouwen die moeite blijken te hebben met zwanger worden. Ik heb persoonlijk nog totaal geen ervaring met alles wat erbij hoort en/of komt kijken als je niet goed zwanger blijkt te kunnen worden en wil er toch wel wat meer over gaan te weten komen. Mijn man en ik zijn nu goed en wel jaar aan het proberen om zwanger te worden en het is tot nu toe nog niet gelukt. Ik heb begrepen dat er zowiezo een jaar voor uitgetrokken wordt nadat je stopt met anti conceptie om te kijken of het lukt, voordat je verdere stappen kunt ondernemen zoals naar de huisarts gaan. Ik heb erg onregelmatige en naar mijn idee lange cyclussen daardoor wordt het al erg moeilijk om m'n vruchtbare periode goed vast te stellen. Op dit moment zit ik weer in een van de langere. Ik zit nu in week 8 van mijn cyclus, ben volop bezig met ovulatietesten in de hoop het zo te kunnen bepalen. We hebben ons voorgenomen om dat als ik nu weer ga menstrueren en dus niet zwanger blijk te zijn naar de huisarts te gaan. Ik hoop alleen maar dat het niet nodig zal zijn om die reden maar ja, vrees ervoor.
Ik hoop op meerdere ervaringen.
Groetjes,
ilona

Als je cyclus langer is dan 5 weken heb je sowieso reden om aan de bel te trekken. Als ik je verhaal een beetje zo lees, lijkt het sterk op mijn verhaal. Ik heb pcos. Weinig of geen eisprong. Ovulatietesten hebben dan weinig zin. En is een dure bezigheid zo. De medische malle molen klinkt eng, maar went vrij snel. Bij een eerste bezoek moet je rekenen op bloedprikken, vragenlijst invullen, inwendige echo en voor je man een zaadonderzoek. Afhankelijk van deze kleine onderzoeken, worden er vervolgonderzoeken of behandeling besproken. In mijn geval moest ik clomid (hormonen) slikken. Maar resultaat mag er ook zijn. Ik ben nu trotse mama van 2 prachtkereltjes. Heel veel succes