Goedenavond, nieuw hier

Hallo allemaal

Ik heb me net hier aangemeld omdat ik toch wel erg nieuwsgierig ben geworden naar ervaringen van andere vrouwen die moeite blijken te hebben met zwanger worden. Ik heb persoonlijk nog totaal geen ervaring met alles wat erbij hoort en/of komt kijken als je niet goed zwanger blijkt te kunnen worden en wil er toch wel wat meer over gaan te weten komen. Mijn man en ik zijn nu goed en wel jaar aan het proberen om zwanger te worden en het is tot nu toe nog niet gelukt. Ik heb begrepen dat er zowiezo een jaar voor uitgetrokken wordt nadat je stopt met anti conceptie om te kijken of het lukt, voordat je verdere stappen kunt ondernemen zoals naar de huisarts gaan. Ik heb erg onregelmatige en naar mijn idee lange cyclussen daardoor wordt het al erg moeilijk om m'n vruchtbare periode goed vast te stellen. Op dit moment zit ik weer in een van de langere. Ik zit nu in week 8 van mijn cyclus, ben volop bezig met ovulatietesten in de hoop het zo te kunnen bepalen. We hebben ons voorgenomen om dat als ik nu weer ga menstrueren en dus niet zwanger blijk te zijn naar de huisarts te gaan. Ik hoop alleen maar dat het niet nodig zal zijn om die reden maar ja, vrees ervoor.
Ik hoop op meerdere ervaringen.
Groetjes,
ilona

Als je cyclus langer is dan 5 weken heb je sowieso reden om aan de bel te trekken. Als ik je verhaal een beetje zo lees, lijkt het sterk op mijn verhaal. Ik heb pcos. Weinig of geen eisprong. Ovulatietesten hebben dan weinig zin. En is een dure bezigheid zo. De medische malle molen klinkt eng, maar went vrij snel. Bij een eerste bezoek moet je rekenen op bloedprikken, vragenlijst invullen, inwendige echo en voor je man een zaadonderzoek. Afhankelijk van deze kleine onderzoeken, worden er vervolgonderzoeken of behandeling besproken. In mijn geval moest ik clomid (hormonen) slikken. Maar resultaat mag er ook zijn. Ik ben nu trotse mama van 2 prachtkereltjes. Heel veel succes

Ja 8 weken is erg lang, na een jaar stoppen met anticonceptie. Ik zou ook een afspraak maken en een verwijzing vragen.

Zoals supertje vertelt is het inderdaad. Ik vind alleen dat de medische molen niet zo went ;-( Ik zit er nu ook voor de tweede keer in en het is best vervelend zeker ook omdat je het maar met je werk en gezin moet combineren en zomaar ineens op een bepaald tijdstip over 2 dagen er moet zijn. Ik loop er ook niet al te zeer mee te koop, dus dan moet je het allemaal maar regelen. (Mijn baas weet t wel hoor).

En verder is de spanning nog net iets hoger als je bijvoorbeeld een gemeten goede eisprong hebt gehad, hormonen hebt gehad of je eileiders zijn doorgespoten. Dan heb je net iets meer hoop en is de teleurstelling ook groter.

Aan de andere kant: je doet er alles voor, en als je zwanger wordt, ben je het ook zo weer vergeten. Dat ben ik namelijk de eerste keer wel geworden en toen was ik het allemaal vergeten ;-)

Sterkte.

Hoi 8 weken is wel erg lang.
Persoonlijk nu al bijna een jaar in de molen en het is niet anders.
We hebben het er voor over.
Hopelijk maakt een kindje alles weer goed.
Wij zijn met ICSI behandeling bezig verder waren er helaas voor ons geen opties.

Erg vervelend maar vonden het erg fijn om te weten.
Het geeft een oorzaak hoe naar dat soms ook is.
Zou zeggen gewoon bellen en afspraak maken

Gr.
Snipi

Spannend meid! Weet hoe vervelend dit afwachten...en waarschijnlijk doorgaan naar de dokter is. Je weet niet echt wat je te wachten staat.
Idd zoals Supertje beschrijft eerst een hele-boel! tests...vond zelf dat het best lang duurde voordat je echt wat meer duidelijkheid krijgt, maar dat zal per situatie verschillen.
Het is geen fijne stap, maar misschien wel fijn om straks wat meer te weten waarom het niet wil lukken. Er is niet veel andere keuze helaas....
Wie weet is hulp van hormonen al genoeg en hoef je niet aan de andere behandelingen e.d.
Ik vond het ook vervelend, vooral al dat gedwongene. Maar een kindje is het dubbel en dwars waard!
Succes! Er is verderop op dit forum en op internet ook heel veel info te vinden over hoe het proces meestal vergaat...

liefs!

Hoi,

Wij belanden voor onze eerste ook na jaar in ziekenhuis maar kregen toen alle tests in twee cyclussen tijd (bloedprikken, follikelmetingen, samenlevingstest, zaadonderzoek (2x) en een HSG-onderzoek. Vond ik persoonlijk erg prettig; er werd voor mijn gevoel geen kostbare tijd verspild.

Hallo Allemaal

Alvast dank voor alle reacties tot nu toe.
Ik heb ondertussen een ander account aangemaakt omdat ik met de andere niet meer goed ingelogd kwam en dus niet meer kon reageren. Dus chiconika ben ik.
@ supertje,bedankt voor je reactie. Wat een mooi verhaal zo. Ik hoop dat het bij ons ook niet al te veel medische hulp gaat kosten. We hebben de stap na het lezen van je bericht wel gezet om toch maar een afspraak te maken. A.s maandag kunnen we terecht.
@ wenser,dankje voor je reactie. Fijn om te lezen dat het al wel een keer gelukt is bij je! Hoop voor je dat dat nu weer zo zal zijn. Hoe lang heeft het de 1e x geduurd en hoe lang ben je er nu alweer mee bezig?
@Snipi, Dank voor je reactie. Inderdaad, je hebt er voor over, zo denk ik er ook wel over. Icsi zeg je, ik heb er volgens mij wel over gelezen maar heb zoveel gelezen dat ik niet precies meer wat wat nu wat inhoud? Ik hoop in elk geval dat het ook voor jullie positief uit mag gaan pakken!
@sparkle, dankje voor de reactie en het medeleven. Ik heb de afspraak gemaakt en we wachten het af wat het gaat brengen. We zijn erg benieuwd naar wat de arts wil gaan doen maar we zien het wel positief tegemoet! Is het bij jou uiteindelijk wel gelukt? Klinkt zo van wel.
@ Louise, bedankt voor je reactie. Ik hoop ook dat er bij ons niet al te veel tijd verspild hoeft te worden. Vind zo het jaar proberen ook al lang, maar besef me ook wel dat er velen zijn die al veeeel langer bezig zijn. Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat je toen zwanger was?

Fijn dat je al zo snel terecht kan! Laat het "gewoon" over je heen komen. Meer kun je toch niet doen. Heel veel succes en ik hoop dat je niet al te lang meer op een wondertje hoeft te wachten

Terug
Bovenaan