Goedkopere voeding

<p>Hoi,</p><p>Ik ben benieuwd of er ook goedkopere voedingen zijn die qua inhoud een beetje overeen komen met de Hero standaard. Iemand ervaringen?</p>

Ik gebruikte voor mijn dochter eerst nutrilon standaart en de kraamverzorgende zei dat die van kruidvat hetzelfde is qua samenstelling maar de helft goedkoper. Ik heb toen een tijdje die van kruidvat gebruikt maar daar kreeg mn dochter krampjes van dus toch weer terug op nutrilon overgaan en na 4 maanden nog maals geprobeerd en toen ging het prima. Nu is ze inmiddels 8 maanden en ik gebruik deze nog steeds.

Ik gebruikte voor mijn dochter eerst nutrilon standaart en de kraamverzorgende zei dat die van kruidvat hetzelfde is qua samenstelling maar de helft goedkoper. Ik heb toen een tijdje die van kruidvat gebruikt maar daar kreeg mn dochter krampjes van dus toch weer terug op nutrilon overgaan en na 4 maanden nog maals geprobeerd en toen ging het prima. Nu is ze inmiddels 8 maanden en ik gebruik deze nog steeds.

Was er niet ooit een onderzoek van het consumentenbond geweest, waarin heel duidelijk naar voren kwam dat het niet veel uitmaakt welk melkpoeder/flesvoeding je neemt, omdat ze allemaal aan de standaarden moeten houden van de voedingstoffen die in het pak moet zitten, waardoor het eigenlijk niet veel uitmaakt wat je neemt? 
Wij zijn om die reden ook gewoon de huismerken van de supermarkten gaan gebruiken. Heel lang de Bonbebe die je bij de supermarkt kunt kopen, maar AH heeft ook eigen merk die goed is. M'n zus heeft nu die van de JUMBO huismerk. Ons kind deed het het na 3 maanden ook goed op. (eerste 3 maanden borstvoeding) 
Voor de nutrilon betaal je voornamelijk voor de onderzoeken die het merk ondersteunen.

Consultatiebureau gaf bij ons aan dat het inderdaad niet uitmaakt welk merk je kiest, ze moeten allemaal aan standaarden voldoen. Bijvoorbeeld Nutrilon geeft meer geld uit aan reclame/onderzoek etc, waardoor deze kunstvoeding duurder is, maar het zou niet ‘beter’ zijn dan bijvoorbeeld huismerk kunstvoeding. 

Wij altijd friso gebruikt (heet tegenwoordig hero volgens mij?). Niet de goedkoopste maar al onze kinderen deden het er goed op. Moet nu ook een ander merk kiezen voor onze dochter die eraan komt omdat we niet meer in NL wonen. Altijd een beetje lastig maar gewoon kijken waar je kindje het goed op doet. Het is geen China hier en ze moeten zich aan vele eisen houden.
Heb trouwens vroeger als puber een vakantiebaantje in de nutricia gehad. Heel interessant om het te zien hoe het gemaakt wordt en verpakt. Echt iedereen loopt in blauwe pakken nog geen onbedekte schoenen of losse haarlokken op de werkvloer. De tanks etc waar het in zit alles is zo steriel, constant onder 24/7 bewaking echt elke machine. Zelf natuurlijk geen verstand van kwam er maar om babyvoedingdoosjes uit te vouwen voor de robot die de rest deed haha. Bij de zalen waar babyvoeding gemaakt werd kwamen we geeneens in. Je kan alles zien doordat alles glas is maar alleen bevoegden kwamen daar. 
Zou me niet teveel zorgen maken als het om Nederlandse babyvoeding gaat. Maar idd qua buikkrampjes enzo als dat voorkomt kan je switchen. Onze oudste had reflux toen zijn we naar speciale voeding overgestapt van friso die zwaarder op de maag ligt. 

Ik gebruik jumbo huismerk voeding. Ons kindje heeft in het begin een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege reflux, ze vroegen toen wat voor voeding wij gaven. Ik had deze voeding gekregen van iemand, en vond het een beetje gek om te zeggen dat we huismerk voeding gaven, maar de verpleging gaf aan dat het precies dezelfde samenstellimg is, en vaak nog uit dezelfze fabriek komt als nutrilon ook, maar dat het verpakkingsmateriaal en dergelijke anders is waardoor het ook duurder wordt. Ook de kinderarts waar hij onder behandeling is geeft aan dat er vrij weinig verschil zit tussen nutrilon/hero/huismerk voeding. 
Wij geven dus nu nog steeds gewoon huismerk! 

Terug
Bovenaan