Gonal F en eierstokkanker

Hoi meiden,

Gelijk een heftige titel!
Helaas is mijn 3e IUI zonder hormonen mislukt.
Ik ben afgelopen donderdag ongi geworden en had toevallig ook op deze dag een afspraak bij de gyn voor hoe verder indien de 3e IUI niet zou lukken.
Ik heb nu Gonal F voorgeschreven gekregen en moet vandaag beginnen met prikken waar ik heel erg tegenop zie. (De ovitrelle liet ik door het ziekenhuis prikken ca 40 uur voor de inseminatie)
Ik heb informatie meegekregen en ik moet zeggen dat ik toch wel erg mijn twijfels heb over het gebruik van Gonal F nadat ik dit gelezen heb. Vrouwen die dit gebruikt hebben, zouden meer kans op het ontwikkelen van eierstokkanker hebben. Verdere studies hebben dit nooit kunnen bevestigen, maar ik word hier toch wel erg bang van. Ik wil jullie absoluut niet bang maken, maar ik weet echt niet wat ik moet doen. En ik moet het vandaag ook nog eens beslissen of ik ga beginnen.
En de andere mogelijke bijwerkingen helpen natuurlijk ook niet echt mee aan een positieve start.
Graag jullie advies!
Thanks.

Wat jammer dat nog niemand heeft gereageerd. Hier had ik eigenlijk wel op gehoopt!
Maar ik heb besloten (ook na overleg met een vriendin) om nu nog niet te beginnen met Gonal, maar eerst een gesprek met de gyn aan te vragen voor extra informatie en deze ronde wel een IUI te doen maar dan zonder hormonen.
Ga maandag eerst maar de gyn bellen om dit door te geven.
Iedereen veel succes!

Groetjes

Hoi DD84

Denk dat er veel zijn die er geen ervaring mee hebben. Ik ook niet. Ik kan me je zorgen wel voorstellen. Ik vind het verstandig eerst nog een gesprek met gyn aan te gaan.

Heel veel succes

Supertje

Toch vreemd dat het in elk ziekenhuis weer zo anders is...... Waar ik in behandeling ben doen ze geen IUI zonder stimulatie. Ik had hier namelijk om gevraagd.....
Met gonal inderdaad niet bekend....

Succes

Hoi DD84,
Idd een heftige kop zeg. Kom vandaag weer eens kijken en schrok ervan omdat uit jouw hand te lezen.
Je vriendin heeft je goede raad gegeven. Eerst is het belangrijk dat jij je prettig en veilig bij een behandeling voelt. Het jezelf spuiten is overigens makkelijker om te doen dan jezelf denkt.
suc6
liefs Ano

Iedereen bedankt voor de reacties.
Ik heb vandaag weer een follikel meting gehad (dag 9), nog niets te zien. Maandag weer terugkomen.
Ik heb nog wel gesproken over gonal en eierstokkanker, maar de gyn geeft aan dat dit niet bewezen is. En anders zouden ze het ook niet geven. Ze geeft aan dat het merk medicijn zich altijd indekt. Stelt me nog niet echt gerust, nog even goed over nadenken. Nu een 4e IUI zonder hormonen. Moet zeggen dat ik het geestelijk wel behoorlijk zwaar begin te vinden.

Groetjes

Hoi DD84,

Hopelijk is er maandag meer te zien. Ik heb het ook een keer gehad dat op vrijdag (toen ook dag 9) niets te zien was en op maandag ineens 1 van 22.
Heel veel succes deze ronde en ik hoop voor je dat de hormonen in de kast kunnen blijven.

Groetjes

Supertje

Hoi,
ik heb ervaring met het gebruik van gonal.Ben nu bezig met 2de IVF poging.
Er is inderdaad niet bewezen dat het een vergrote kans op kanker heeft.Anderzijds moet je ook maar zo denken dat er tegenwoordig al heel snel wordt gezegd dat iets kanker kan veroorzaken.
Ik heb jarenlang de pil gebruikt en dit zou ook een verhoogde kans op kanker hebben.

Je moet toch een beetje vertrouwen hebben in wat de arts verteld.

Groetjes suusje

Terug
Bovenaan