A
Anoniem
Guest
<p>Ik weet het even niet meer. ik ben onwijs opstandig de laatste paar dagen naar mn man en kind. hun kunnen er ook niets aan doen ,maar ik merk dat ik erg gefrustreerd ben, dat we weer een traject in moeten terwijl om ons heen iedereen ''makkelijk'' zwanger word. Ons dochtertje is nu 17 maanden.Na haar hebben we eigenlijk nooit voorbehoedsmiddel gebruikt omdat we wisten dat de kans nihil was dat ik spontaan zwanger zou worden. Ik heb PCOS.. mijn dochtertje heb ik door Clomid te slikken. dat was gelukkig niet heel ernstig alleen 3x in de week naar het ziekenhuis was een hele opgave vond ik zelf.. Liegen tegen familie aangezien ik niet wilde dat zij het wisten. van iemand die op de natuurlijke weg zwanger wist je toch ook niet dat ze bezig waren vond ik.. Toen ik eindelijk zwanger was kreeg ik met de 6de week een zwangerschap depressie. Ik wilde niets meer toen ik de 8 weken echo kreeg hoopte ik dat het vruchtje niet zou leven.. wat ben ik daar van geschrokken. na heel veel bezoeken aan de dokter plus het speciale team van de POP-poli in het OLVG mocht ik starten met sertraline. wat was dat na 15 weken een verademing, ik kwam weer tot leven en kon uit eindelijke genieten.</p><p>Ja nu zouden we zo graag een 2e kindje willen. We hikken er eigenlijk al tegen aan toen mn dochter 1 werd. nou ja ik hikte er vooral tegen aan.. mn man kan niet wachten. hij heeft me geen ogenblik onder druk gezet gelukkig. maar dat doe ik zelf. ik vind dat er niet te lang tussen kinderen moet zitten maar wat kijk ik op tegen weer zn traject. Aangezien Clomid mij veel bijwerkingen geeft,ben ik begonnen met Gonal F. Het spuiten opzich valt wel mee. De folikelmeting vind ik het ergst. Ik heb nog aan de arts gevraagd of ik zelf iets tegen PCOS kan doen maar volgens hem is het enige dat kan helpen afvallen maar dat geld voor mij niet aangezien ik een goed gewicht heb.</p><p>Hebben jullie af en toe ook zn gefrustreerd gevoel? Hoe gaan jullie daar mee om? Stel ik me nu aan??</p><p> </p><p> </p>