Gonal f

Hallo allemaal,

Wie van jullie heeft er ervaring met Gonal f?
En dan vooral met de bijwerkingen.
Ik ben sinds afgelopen zaterdag begonnen met het spuiten van Gonal f en heb er ontzettend veel last van, ben constant misselijk en duizelig. In het ziekenhuis zeiden ze dat er bijna geen bijwerkingen zijn. Nu vraag ik me af of het misschien aan mij ligt, of dat anderen er ook last van hebben.

Groet, L.

Ik heb ruim een jaar gonal-f gebruikt en geen enkele bijwerking gehad. Nou, niet helemaal waar, soms wat hoofdpijn... maar niet heel erg. Ik ken meerdere IVF mensen en ook zij hebben geen last ervan. Wat natuurlijk weer niet wil zeggen dat JIJ er geen last van kan hebben. In de bijsluiter (zie bijvoorbeeld http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Gonal_F.aspx?mId=10704&rId=2082# ) staat dat misselijkheid wel degelijk een bijwerking kan zijn, maar dat het niet vaak voorkomt. Als jij nou net een van die mensen bent, dan kan je er dus behoorlijk last van hebben. Ik zou proberen het vol te houden en anders toch je arts te bereiken (maar dan is je poging naar de maan als je ermee moet stoppen!). Probeer eventueel wel voor de volgende poging een ander medicijn te krijgen.
Wat ontzettend rot dat je er zo'n last van hebt terwijl het toch allemaal al heel vervelend is...

Succes!

Ik heb ook gonal gespoten.
Dit in verband met IUI. Gelukkig heb ik geen last gehad van bijwerkingen,
maar wel vervelend dat jij er wel last van hebt.
Ik zou zeker contact op nemen met je gynaecoloog als je er echt veel last van hebt.
Veel succes ermee,
groetjes Fleur

Is het voor IUI of IVF.
Ik heb geen gonal gespoten. Maar ik heb Puregon gespoten, 1x voor de IUI (na eerst gebruik van Clomid) en nu 1x voor IVF dubbele dosis, 150 eh en er weinig tot geen bijwerkingen van gehad.
Misschien kan je de volgende keer vragen om Puregon.

Veel succes.

Gr Han

Hoi,

ik heb van de Gona-f geen bijwerkingen gehad, maar volgens mij is Gonal-f de synthetische vorm van het werkzame hormoon, volgens mij is Menopur de menselijke vorm...zou je eens kunnen navragen bij de gyn, wellicht heb je hier minder last van.

Ikzelf ben momenteel doodziek van Progynova, maar ik heb afgelopen maandag een cryo teruglaatsing gehad en kan dus niet stoppen met de medicatie...pffff heftig hoor, heb ook vreselijke hoofdpijn en hele dag misselijk a.g.v. hoge bloeddruk, dus lig de hele dag plat....

Meid tis effe kiezen op elkaar, maar hopelijk werkt het bij je!! Sterkte,

gr Yosha

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Het gaat sinds vandaag gelukkig alweer een stuk beter.
Ik spuit de Gonal f voor icsi. Ben sinds vandaag ook begonnen met Cetrotide. Gelukkig hoeft het spuiten nog maar een week! Moest vandaag ook naar het ziekenhuis en daar zeiden ze dat het inderdaad bijwerkingen zijn.

Groet, Lin.

Ps: jullie ook succes met alles!

Terug
Bovenaan