Goodbye spiraal!

Nou, het was me een avondje wel gisteren.
Zal effe van vooraf beginnen.

Zoals ik al eerder geschreven had, ben ik 3 weken geleden bij de huisarts geweest om een spiraaltje te laten plaatsen. Omdat zij vond dat de baarmoedermond er weer onrustig uitzag, heeft ze alleen een uitstrijkje gemaakt en geen spiraal geplaatst. Ze heeft me daarom doorverwezen naar de gynaecoloog ter beoordeling en daar kon ik 2 weken geleden al terecht.

Zij zag dat het littekenweefsel was van de behandeling tegen baarmoederhalskanker in 2009 en kon het spiraaltje gewoon plaatsen. Na de plaatsing nog een echo gemaakt en alles zat prima. Het wachten was alleen op de uitslag van het uitstrijkje. Kon 2 weken duren, maar had een telefonische afspraak met de gyn afgelopen woensdag.

Direct na de plaatsing heb ik eigenlijk alleen maar hevige bloedingen gehad en voelde ik me eigenlijk de afgelopen 2 weken enorm ongesteld. Ik wist dat je wat kon vloeien, maar had mijn twijfels bij de hevige kramp en hoeveelheid bloed wat ik erbij verloor.

Woensdag belde de gynaecologe met goed nieuws: het uitstrijkje zag er goed uit en de cellen van de baarmoedermond houden zich rustig! Superblij natuurlijk! Ik heb haar meteen gevraagd of dat vloeien en al die andere klachten normaal waren en ze vertelde dat dat niet echt normaal was, maar wel vaker voorkwam. Ik moest het 2 weekjes aankijken en anders terug komen.

Gisterochtend voelde ik me ECHT beroerd; buikkramp, hoofdpijn, koorts en ik verloor al van donderdagavond stolseltjes. Stolsels bloed dacht ik (kon het immers niet goed zien, aangezien we een toilet hebben zonder 'tussenstopje' zeg maar)
Gisteravond moest ik naar de wc en met afvegen verloor ik ineens een enorm stolsel. Heb dat es goed bekeken en het was geen bloed, maar vlees! (Excuseer mijn smakelijke details)
Ging bijna van mijn stokje van schrik en heb direct de huisartsenpost gebeld en kon meteen komen.

Mijn ouders gebeld, zijn effe komen oppassen en ik met manlief naar het ziekenhuis. Daar hebben we besloten de prul eruit te halen, want het weefsel was inderdaad van de binnenkant van mijn baarmoeder. Er was niks beschadigd en de dienstdoende arts dacht eigenlijk dat mijn normale menstruatie nu aan de gang was. Maar ik was zo geschrokken (dacht heel even aan een miskraam) en had er al 2 weken ellende van gehad, dat ik 'm zo snel mogelijk eruit wilde. Dat hebben ze dan ook gedaan.

Heb meteen weer een pilrecept gekregen, Cerazette dit keer vanwege de hormoonsamenstelling. Mijn zusje gebruikt deze ook en wordt ook niet meer ongesteld. Het is een 'doorslik-pil' en wordt ook vaak voorgeschreven bij vrouwen die borstvoeding geven. Vloei ook niet meer sinds het moment dat het eruit is.

Al met al, eruit met dat vieze ding en hier komt nu ook niks meer in mijn lijf, behalve een 2e kindje! haha

Hopelijk gaat het bij jullie beter, ik neem nog een pilletje!

Liefs,
Juul

tjee heftig hoor zo maar ooh wat fijn dat de uitslag van je uitstrijkje zo goed is. heb ook geen fijne ervaring met spiraal hoor. gelukkig was er niks ernstigs aan de hand. nou slikse dan maar

Tjee joh dat is heftig..............wel super dat de uitslag van het uitstrijkje goed is!
Maar wat een reactie van je lichaam op dat spiraaltje joh bah snap dat je helemaal het apezuur geschrokken bent....
En dan idd hup eruit dat ding en aan de pil......
Enne proost op je pilletje hihi verslaafde...........;-)

wat een verhaal zeg, zou er ook meteen helemaal klaar me zijn inderdaad. ik wist helemaal niet dat dit kon.
maar ik zat er ook aan te denken dat ik misschien een spiraaltje wilde maar moet er nu maar eens dieper over na denken.
maar ook nog gefeliciteerd met de uitslag van je uitstrijkje.
en inderddad slikse

zo das niet erg prettig. hoop dat de pil goed voor je werkt.
ik zit ook weer aan de pil. zou eerst ook een spiraaltje doen, maar twijfelde eraan. en nu durf ik eigenlijk helemaal niet meer..... :S

Super dat de uitslag van je uitstrijkje goed was! dat is mooi om te weten toch! alles rustig!

Liefs

Heey meid,

Fijn dat het uitstrijkje wel goed was. En groot gelijk dat je de spiraal hebt laten verwijderen. Zo erg als jou had ik het niet gehad en dan zou ik ook gezegd hebben, weg met dat ding.

Terug
Bovenaan