Gooi- en smijtwerk

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Ik wilde even bij jullie checken of jullie koters er ook last van hebben.
Sven zit al een aantal maanden in een gooi- en smijtfase. Alles wat ie tegenkomt wordt door de kamer gesmeten. Nu hebben alle kindjes wel eens een fase maar Sven doet dit echt al maanden.
Ik vind het zo zonde van zijn speelgoed. Voor sinterklaas had hij een superleuke bus gekregen van little people. Nou, na 5 minuten vlogen de poppetjes al door de lucht en binnen 6 minuten had hij de deur er al uit gehaald.
Ook kreeg hij een Sesamstraat garage. Die hebben we na 5 minuten maar weggezet want daar bleef niets van over.
Hebben jullie misschien tips? Straffen of in de box helpt niet. Zodra hij weer terug is bij zijn speelgoed, begint het weer van voren af aan. En hij weet heel goed dat het niet mag want als ik hem boos toespreek kijkt hij heel 'onschuldig' naar mij.....

Groetjes,
Maike

Feline is daar deze week echt pas mee begonnen. Erg vervelend moet ik zeggen.... Ze vindt het geluid van de vallende duplostenen erg interessant...  
En ik heb haar vandaag wel 5 keer in de hoek gezet, maar ze ging daarna toch weer verder met gooien.
Na de 5de keer heb ik haar afgeleid en toen ging het wel goed.

Tja en ik zou zeggen, blijf consequent is toch het duidelijkst!

groetjes Maris

Hoi
Het is net of ik me eigen verhaal lees... Jayden doet dit ook en niet sinds kort, maar ookal heel lang. Hij speelt soms even met iets, maar zodra er losse onderdelen aan zitten zeg maar dan gaat ie ermee gooien! En wij hebben hier 2 manden vol met speelgoed en als ie zo'n bui heeft, gaat ie alles eruit gooien, nu ga ik dus binnenkort maar curverboxen kopen zodat ik de dozen af kan sluiten en er niet meer gegooid kan worden.
Duplo bv heeft hier nog geen zin, want er word niet gestapeld of gebouwd maar mee gegooid.... En als ie het bij opa en oma thuis doet, dan gaan ze daar lachen en ik zeg dan juist;nee Jayden niet gooien, maar spelen, maar ja als hun gaan lachen werkt dat natuurlijk niet.
Ik hoop dat ie snel door krijgt dat ie gewoon moet spelen, want soms is het wel vervelend he

xxxjes

Hoi Jada,

Wij hebben ook duplo maar die gaat ook door de hele kamer.
Samen bouwen wil hij nog wel doen met heel wat begeleiding maar zodra ik wegloop begint Sven gewoon weer te gooien.
Ik kijk dus ook rijkhalzend uit naar de dag dat hij ECHT gaat spelen......

Groetjes,
Maike

Met speelgoed gooien valt wel mee, maar als die van mij zijn boterhammetje zit te eten of een cracjertje dan gooit hih het bordje op d egrond. Met avond eten ook, dan krijgt hij wat speelgoed ter afleiding, maar na 5 minuten hefet meneer het vaak gehad met eten en begint het smijtwerk en dan kan ik doen wat ik wil, maar is het over en uit.

Hoi hoi,

toen ik de 1e regels van je bericht las, moest ik toch wel lachen  Ik zie nl helemaal Dylano voor me. Maar ik weet dat het erg vervelend is, maar het schijnt toch een fase te zijn dan.
Dylano doet het dus ook... Ook met zn speelgoed, maar ook met andere dingen. De afstandsbediening en telefoon zijn favoriet. We voelen onszelf net gekskes soms, omdat als hij de telefoon ofzo te pakken krijgt, we er heel langzaam en lief achteraan lopen om hem rustig af te pakken, zodat hij niet gaat gooien (boos wordt omdat het af willen pakken).
Ik zet hem nu in de hoek als hij iets doet wat niet mag, daar hoort ook gooien bij.
Dit helpt wel... Hij mag alleen maar zitten, en meer echt niet. Soms is het wel een strijd om hem in de hoek te houden, maar de aanhouder wint, en dan is het echt weer een ander kind.
Hij weet dondersgoed dat hij het niet mag, maar goed... Deugnieten hoort erbij hé? Tot een bepaalde hoogte dan

Liefs Debby.

Terug
Bovenaan