Gooien met brood

Wie heeft er een tip voor ons??!

Ons zoontje Chris is 10 mnd en gooit sinds kort met zijn boterham.

Ik stop ze expres al rechtstreeks in zijn mond, maar hij haalt ze er gewoon weer uit, en daar vliegt dan weer een stukje door de lucht.
We proberen nu ook een lepeltje te geven voor de afleiding maar de deugniet weet het want dan gooit hij eerst het lepeltje op de grond, zodat ik die opraap en als ik dan buk pakt hij alsnog zijn brood.
Soms is tot tien tellen niet genoeg, zijn er meer mensen die dit mee hebben gemaakt en tips hebben.

Groetjes,
Jasmijn
 
Hoi, onze dochter van anderhalf vindt het ook "geweldig" om broodstukjes door de kamer en/of keuken te laten vliegen. Vaak gebeurt dat nadat ze al wat op heeft (om aan te geven dat ze genoeg heeft?) en soms gebeurt het ook helemaal niet. Ik zeg haar dan dat  het niet de bedoeling is dat ze met eten gooit. Als ze het dan nog een keer doet, haal ik haar bordje weg en zeg: dit betekent dat je geen trek meer hebt? Oké. Vervolgens is het ontbijt/lunch voorbij en haal ik haar uit haar kinderstoel.

Op deze manier merkt ze op een gegeven moment dat ze niets meer krijgt en gaandeweg merk ik dat ze leert dat met eten gooien betekent: weg eten. En als ze trek heeft, dan laat ze het wel uit haar hoofd :)

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan