gooien

hallo, ik heb een zoontje van bijna 3 jaar en hij zit al een tijdje in een fase dat hij constant met zijn speelgoed loop te gooien. Elke keer wijzen we hem erop en als het weer gebeurd gaat hij de gang op, maar hij blik of bloos daar niet van. Als ik dan zeg waarom is mama boos op jou, dan zegt hij dat hij niet mag gooien en dan moet hij "sorry" zeggen.
Maar hij blijft het gewoon doen. Wie o wie kan ons helpen !!!!
Bedankt karin
 
Mijn zoontje (3) deed (en doet het soms nog) het ook veel. Wij pakken het speelgoed af en leggen het op de kast (buiten zijn bereik) en geven dit 1 of twee dagen later terug. Een ander idee is de vuilniszak, voor je zoontje alsof je het weggooid, maar later krijgt hij het toch weer. Als hij hiervoor gevoelig is, want onze zoon 'flipt' compleet wanneer we iets weggooien dus dit helpt ons wel.
Nog een idee is negeren (tenminste als er niets stuk gaat), want ook dit is een flinke straf.
Als onze zoon een driftbui heeft bij het eten, is hij ook vaak in een gooi bui. Soms geeft mijn man allerlei dingen aan en stimuleert hem te gooien. Dit lijkt wel raar maar ook dit helpt. Onze zoon raakt hierdoor dan zo van slag, dat hij ophoudt met gooien. Wel moet hij na zo'n bui alles weer opruimen....
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, want de verschillende (bovenstaande) methodes die wij gebruiken helpen bij ons goed.
Succes, Roelfina
 
hallo,
Mijn zoontje (2) doet dat ook graag momenteel. Wij zijn heel standvastig dat hij het zelf weer op moet gaan rapen. Wij doen dit echt niet. Ik zeg tegen hem dat hij niet mag gooien, en dat hij het weer op moet gaan rapen. Vaak wil hij dat niet meteen. Dan zet ik hem apart, en hij mag niet eerder weer komen dan wanneer hij het op gaat rapen. Dit gebeurt eigenlijk uiteindelijk altijd. Hij weet het nu ook al goed. Ik merk ook dat hij steeds minder gaat gooien, maar soms kan hij zijn drift niet beheersen nog steeds, maar dan heeft hij dus zelf de gevolgen. Als het op een andere plaats is, bijvoorbeeld in de auto of buiten, dan pak ik het wel op, maar hij krijgt het dan niet meer terug voor dat moment. Ik ervaar deze methodes als effectief.
Succes.
 
Terug
Bovenaan