Gordelroos of bacteriele infectie..

Nou meiden, Jennifer heeft weer wat hoor. Ze kwam vrijdag van het kdv met een rare plek net onder haar luier en er zaten 2 kleine plekjes daar weer onder. Wij dachten dat ze gebeten was door een insect ofzo.. een ovale felrode plek, denk zo 3 cm lang.
Maar zondag zaten er opeens blaasjes op en kwam er wondvocht (push) uit.

Gisteren dus ff naar de huisarts, die denkt aan gordelroos of een bacteriele infactie!!!!!! Nou ja... het is toch wat. Gordelroos krijgen ze meestal niet op deze leeftijd , maar het is wel een verwant van de waterpokken. Deze heeft Jennifer al wel gehad en dan is het mogelijk als haar immuunsysteem wat verzwakt is dat ze dit dus krijgt.

Heel apart hoor vind ik het. Als het een infectie is is het nog besmettelijk ook.
Vanmiddag ff bij de vk horen of het ook schadelijk voor mij is (32 wk zwanger).

Heeft iemand hier iets over gehoord?????
Heb een zalfje gekregen en hopelijk is het over 3 a 4 weken over!!! Wat duurt dat lang zeg....

gr. Ilone

Hai,

Als iemand gordolroos heeft moet je wel oppassen als je zwanger bent.Tis niet heel gevaarlijk hoor.
Op mijn werk kom ik het veel tegen, bij de oude mensen, wij moeten dan handschoenen aan en een schort voor. Het gaat vanelf weer weg, maar het kan ook pijnlijk zijn.

Succes,

Groetjes Linda

hoi Ilone,

het zegt me zo niets en ben benieuwd wat de vk erover zei.
Maar tja 3a4 weken is best lang toch?

Heeft Jennifer dr verder geen last van? Pijn of jeuk?

Succes ermee!
gr. Saskia.

hoi Ilone,

wat vervelend voor Jennifer. Ik heb wel eens gehoord dat gordelroos erg pijnlijk kan zijn maar heb er totaal geen verstand van.
Wat zei de vk er eigenlijk van voor jou?
Nou heel veel sterkte en ik hoop dat het snel over zal zijn.

groetjes Tamar

Hi Ilone,

Misschien rare vraag hoor maar zouden het muggenbulten kunnen zijn??
Ik ben zelf vroeger altijd allergisch geweest voor muggen, ben er in de loop van de 20 een beetje overheen gegroeid maar blijf lekker :(
Nu is Kyan vorige week ook gestoken en werden de bulten steeds dikker de laatste paar dagen. Vanmorgen toch maar even bij de HA langsgegaan mede door jouw verhaal....
Echter mijn eerste vermoeden bleek juist, Kyan is ook allergisch voor muggen...
Het zijn dikke felrode bulten geworden met een blaasje erop. Zit ik net te googelen op muggenallergie, kom ik op allergieplein heel veel soortgelijke en nog wel veel ergere verhalen tegen...

Wie weet ook even het checken waard voor jullie??

Groetjes Sas

Terug
Bovenaan