Gordelroos

Goedemorgen zwangeren, ik heb een vraag; ik ben zwanger en nu komt een zieke collega a.s. maandag weer werken. De collega heeft gordelroos gehad. Weten jullie of dit gevaarlijk is voor mijn ongeboren kindje? Ik zal het ook aan de vk vragen, maar misschien weet à ©Ãƒ ©n van jullie het antwoord? Groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Hoi Simone,

Volgens mij hoort dit bij het waterpokkenvirus. Als jij dit al hebt gehad heb je antistoffen en is het niet gevaarlijk.
Vraag het wel even na voor de zekerheid.
Sterkte!
 
Als zij geen blaasjes van gordelroos meer heeft, en de ziekte dus echt over is, is er geen besmettingsgevaar voor jou. Je zult het haar moeten vragen.

Zo niet, dan is zij besmettelijk voor iedereen: wie nog geen waterpokken heeft gehad, kan dat krijgen van haar gordelroos, wie wel waterpokken heeft gehad kan van haar gordelroos krijgen.

Inderdaad is het wel zo dat je waterpokken geen twee keer kunt krijgen, maar het virus kan dus bij jou weer actief worden in de vorm van gordelroos. Het kan gevaarlijk worden voor je kindje, als het rond de bevalling besmet raakt, maar zover is het bij jou nog niet.

Succes,
Michelle.
 
Even een foutje rechtzetten,want Michelle,het is niet waar dat je geen waterpokken meer kunt krijgen als je het al eens gehad hebt. Mijn zus is daar het levende bewijs van.Toen zij volwassen was heeft ze het namelijk nog eens gehad en dan verloopt deze ziekte een stuk beroerder.Ik weet dat gezegt wordt dat dat niet meer kan,maar ook dat zijn fabeltjes.Het kan dus wel.
gr. Hester
 
hoi allemaal

ik wil ook even reageren op het feit dat je niet meer dan één keer waterpokken kan krijgen. ikzelf heb inmiddels al 3 keer waterpokken gehad en ipv minder werd het elke keer erger.
de eerste keer toen ik 7maanden was de tweede keer toen ik 7 jaar was en de laatste keer toen ik 18 jaar was. het is zeldzaam maar ik ben een van die enkele mensen die niet imuun worden voor waterpokken.

groetjes
laura79
 
Gordelroos valt onder Herpes. Andere variant van de koortslip. En dus erg gevaarlijk voor zwangeren en pasgeborenen. Dus als jouw collega nog blaasje heeft is ze nog besmettelijk! Goed uitkijken dus!
 
Goedemiddag allemaal, ik heb het vandaag aan de vk gevraagd en als ik niet in contact kom met de blaasjes dan is er geen besmettingsgevaar. Ik weet niet waar de collega het heeft of heeft gehad, maar die zal vast aangekleed naar kantoor komen. Ik wilde het jullie nog even laten weten. Bedankt voor de reacties. Groetjes Simone
 
Terug
Bovenaan