gordelroos

Hoi Ilse,

Weet je zeker dat het gordelroos is? Om gordelroos te kunnen krijgen, moet je namelijk eerst de waterpokken hebben gehad. Alleen mensen/kinderen die ooit waterpokken hebben gehad kunnen gordelroos krijgen.

Mensen met gordelroos kunnen anderen met de waterpokken besmetten (als die nog geen waterpokken hebben gehad), maar nooit met gordelroos.

Waterpokken en gordelroos is hetzelfde virus. Gordelroos ontstaat wanneer het virus weer een opleving krijgt bij bijv. een verlaagde weerstand, stress, oververmoeidheid e.d.

Groetjes, Susan
 
Hoi Susan,
Volgens de dokter is het echt gordelroos. Op het kinderdagverblijf heeft een paar maanden geleden waterpokken geheerst. Waarschijnlijk heeft ze toen ook in heel lichte mate waterpokken gehad. Omdat dat niet heeft doorgezet heeft ze nu gordelroos. Het schijnt nogal lang te duren voor het over is. Ze heeft er erg veel last van en huilt erg veel. Ik zou ook niet weten wat het anders kan zijn
 
Hoi Ilse,
In dat geval zal het inderdaad gordelroos zijn. Mijn man had hier twee maanden geleden last van en toen waren we erg bang dat ons dochtertje de waterpokken zou krijgen (heeft ze gelukkig niet gekregen, omdat ze nog genoeg antistoffen van mij in haar bloed had).
Mijn man heeft er zo'n 3 weken last van gehad. Vooral de uiteinden van de zenuwen (bij zijn huid) deden erg pijn. Ik wens je dan ook veel succes. Zodra de blaasjes zijn ingedroogd gaat het ook nog jeuken. Of baby's dezelfde medicijnen mogen gebruiken als volwassenen weet ik niet. Probeer in ieder geval te voorkomen dat je dochter er aan gaat krabben, anders kan er littekenvorming ontstaan.
Een vage troost: jouw dochter zal de rest van haar leven nooit meer waterpokken of gordelroos kunnen krijgen. Maar ja, of je daar nu mee geholpen bent. Ik heb wel met je kleine meid te doen. Gordelroos is gewoon hartstikke rot.
Groetjes, Susan.
 
Terug
Bovenaan