Gordijnen dicht ???

Handig zo'n forum om met je "problemen"terecht te kunnen.

Kort vraagje deze keer

Doen jullie tijdens alle slaapjes de gordijnen dicht, of alleen 's avonds.

Onze stef is nu 7,5 week

gr

Marjan
 
Hoi,

Ik laat de gordijnen overdag zoveel mogelijk open bij onze zoon Stijn (5 weken). Rond 19.00 uur doe ik ze pas dicht.

Alleen als het heel erg zonnig is zoals de afgelopen dagen, dan doe ik de gordijnen wel dicht. Maar alleen omdat de zon anders recht in zijn kamertje schijnt en het er gewoon te warm wordt.

Succes.

groetjes,
Pauline
 

Hallo!
Ik laat de grodijnen ook zo veel mogelijk open overdag. Zo weet Bram ook wat dag en avond/nacht is. Alleen met die felle zon vond ik het ook vervelend en heb ik ze een beetje dicht gedaan! Groetje Karen

 
ik heb altijd de gordijnen dicht gedaan als ze ging slapen, of het nu overdag is of s avonds. De meningen zijn hierover verdeeld. De een zegt als je het alleen s avonds doet weten ze dat het avond is. Maar je kunt ook zeggen als het donker is moeten ze slapen.
Het is maar net wat je zelf wilt.
 
Hier gingen/gaan de gordijnen altijd dicht bij ieder slaapje.

Lekker donker en weinig prikkels om te worden afgeleid.

Nog geen problemen gehad met het avond en dag ritme/verschil.


groetjes
 
Hoi,

Hier gingen ook vanaf het begin de gordijnen bij alle slaapjes dicht. En het zijn verduisteringsgordijnen, dus echt donker!
En onze zoon heeft geen problemen met dag en nacht ritme.
Wel hebben we toen hij iets ouder werd een ritueel voor de avond 'ingevoerd' (welterusten zeggen tegen de maan etc) en hij weet nu heel goed wanneer hij lang gaat slapen (en doet dat gelukkig ook)

Groetjes,
Marije
 
Overdag de gordijnen open is eigenlijk in het begin vooral om het kindje een dag en nachtritme aan te leren, maar zodra ze dat ritme te pakken hebben kun je gewoon de gordijnen dicht doen hoor. Dan komen er minder prikkels en sommige kinderen slapen dan overdag beter. Als je merkt dat hij/zij 's nachts slechter gaat slapen, kun je de gordijnen overdag weer open laten. Het hangt een beetje van je kindje af. Kan ook zijn dat hij/zij er helemaal geen last van heeft en hoe dan ook goed slaapt, dan maakt het natuurlijk ook niet uit of ze open of dicht zijn. Bij mijn dochtertje merk ik  dat ze overdag langer ging slapen als ze wel dicht waren.
Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan