Gorgel geluid en slecht slapen

Hallo! Mijn dochter is nu ruim 4 weken oud. Door opstart problemen hebben wij allebei moeite met borstvoeding waardoor ik voornamelijk kolf. Ik kolf echter te weinig waardoor ik af en toe met kunstvoeding moet bijvoeden. Ik begon met nutrilon maar diezelfde nacht sliep zij heel slecht (heel onrustig, darm krampen en ronslaan met haar armen) en maakte ze enorm rare gorgelende geluiden (alsof ze zwaar verkouden was en allemaal slijm vastzat). Toch nog een paar dagen nutrilon bijgevoed. Ze kreeg ook uitslag en verstopping. Op advies van het consultatiebureau en huisarts ben ik overgestapt op pepti vanwege vermoedelijke koemelkallergie (ik ben zelf ook allergisch, dus ik drink/eet geen koemelkproducten). Op pepti ging het goed tot afgelopen nacht. Weer de hele nacht onrustig met gorgelende geluiden. Ik maak me enorme zorgen om die geluiden. Het klinkt bijna alsof ze amper kan ademhalen. De huisarts zei dat haar longen goed klinken en zoals gewoonlijk houden de gorgelende geluiden op zodra ik bij de huisarts of het CB ben. Weet iemand wat dit kan zijn? Toch koemelkallergie en nu zelfs gevoelig voor pepti, of is er toch iets anders aan de hand?

Hoi Liselotte,

Wat enorm vervelend zeg! 
Ik weet zelf (gelukkig) uit ervaring niks over koemelk allergie en daarvan gorgelende geluiden. Wel veel gehad van benauwdheidsklachten en ook gorgelende geluiden. Wij hebben daarom het matrasje iets opgehoogd waardoor zijn hoofd wat hoger lag. Was erna niet over maar het scheelde wel ietsjes (en alle kleine beetjes helpen toch).
Sterkte ermee! 

ik Heb ook geen ervaring met koemelk allergie ed. Wel net zoals Marieke bekend met gorgelende geluiden in bed. Wij hebben toen ook het matrasje iets opg3hoogd door er een handdoek onder te leggen. Ze leek ook wat verkouden. Naarmate ze ouder werd (nu drie maanden) werd het gorgelen ook steeds minder. Overigens is mijn dochtertje een zij slaper, dus ik leg der vaak op haar zij neer nu, maar det is met vier weken nog een beetje jong ivm omrollen naar de buik.

Die vannmij heeft wel kma en maakt nog steeds wel geluiden hihi (pruttel). Cb zegt zolang ze niet benauwd is(is ze ook niet) dan is het goed. Het was wel erger met verkeerde voeding. Is de uitslag wel weg? Wij hebben nu nutrAmigen puramino voeding.

Terug
Bovenaan