Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Wie heeft er goede tips voor obstipatie? Of eigenlijk beter gezegd tegen..
Ik eet voldoende groente en fruit, heb aanvullende vezels van de apotheek (via huisarts) drink veel water en nog kan ik niet naar de wc.
Wie herkent dit? Wie heeft er nog andere tips?
Ik had het ook en dronk een paar glazen rooibos thee of gewoon gekookt water in de ochtend en elke dag een paar gedroogde abrikozen of pruimen.
Ook hielp ontbijtkoek in de ochtend voor mij (volkoren) maar dat is niet heel erg gezond ?
Bij mij hielp om echt nog veeeeeel meer groente te eten en ook lekker veel fruit. Ik at het bij elke maaltijd. 'S ochtends in mijn smoothie, tijdens de lunch een salade met groente en 's avonds ook. Tijdens mijn zwangerschap was ik in een maand in Sri Lanka en at ik veel bij families. Bij de laatste kreeg ik een overdaad aan gezonde voeding en weinig dierlijke producten. Dit heb ik de rest van m'n zwangerschap volgehouden en had helemaal geen last meer. En een hele gezonde sterke baby op de wereld gezet?
Voor mij ook zeer herkenbaar helaas. Mijn verloskundige gaf me de tip om Movicolon te gebruiken als je al een paar dagen niet naar het toilet bent geweest. Dit kan je bij de apotheek halen, maar je moet het wel zien als laatste optie zeg maar. Ik drink verder veel roosvicee laxo, voor mij werkt dit wel gelukkig. Maar een theelepel lijnzaad door een smoothiebof yoghurt wil ook wel eens helpen.