Gouden tip bij reflux?

<p style="text-align: left;">Dag allemaal,</p><p>onze zoon is nu 2,5 weken oud. Na een wat moeizame start met ziekenhuisopname bij laag geboortegewicht en voedingsproblemen proberen wij nu thuis onze draai samen te vinden. <br />Ondertussen gaat de borstvoeding goed en groeit hij als een malle. Hij heeft alleen verschrikkelijk last van (verborgen?) reflux. Hij ligt altijd heerlijk bij papa/mama op de arm of borst te slapen maar zodra wij hem in zijn bedje of de box leggen begint hij te kokhalzen, slikken, piepen, grimassen, nekje over strekken en uiteindelijk ontroostbaar huilen. Na het oppakken gaat het weer beter en valt hij vaak ook snel in slaap. Als wij geluk hebben kunnen wij hem net een half uur wegleggen voordat de volgende voedingsronde begint. Het knuffelen is gezellig maar ik wil ook af en toe iets voor mijzelf doen of slapen. Nu is zijn vader ook thuis maar straks moet ik mij alleen redden en ik zou niet weten hoe!!! Daarnaast is het gewoon zielig om hem in zoveel dyscomfort te zien.. en dan ga ik ook twijfelen of wij het allemaal goed doen. <br /><br /></p><p>dus, wie heeft de gouden tip voor ons? <br /><br /></p><p>al geprobeerd: </p><p>- bedje bij hoofdeinde verhogen</p><p>- verschonen voor de voeding en niet na/tijdens de voeding</p><p>- boertje laten doen na of halverwege de voeding, 4/5 keer komt er geen boertje</p><p>- johannesbroodpitmeel: op advies van het consultatiebureau. Gaat alleen moeizaam te combineren met de borstvoeding, naar mijn idee spuugt hij bijna alles uit van dat vieze papje. Heeft iemand hier ervaringen mee?</p><p> </p>

Hoi hoi!
Het lijkt alsof ik ons eigen verhaal lees. Ons dochtertje is nu 5 weken. Het is geen goudentip, maar wel verlichting! Wij hebben al die momenten dat ons dochtertje er last van had, gefilmt. Deze filmpjes hebben wij naar de huisarts gestuurd. Die heeft dus ook letterlijk gezien hoeveel last ze er van had. Aan de hand daarvan, hebben wij maagzuurremmers gekregen. Dit heeft voor ons dochtertje verlichting gegeven. Wij geven dit iedere dag tussen 6 en 7 savonds en vóór de voeding. Direct daarna mag ze aan de borst. De avonden gaan daardoor stukken beter. Hier wil ze ook niet plat liggen in de box; oplossing is de wipper in de box en daar zit ze in vast gesnoerd. Of t voedingskussen en daar een dekentje overheen, dan kan ze in de opening van t voedingskussen zakken. (Soort zit-zak situatie creeer je dan) en nog een hele fijne: de draagdoek/draagzak. Deze gebruik ik echt veel! Dan heb ik mijn handen vrij en onze dochter kan recht op slapen.
Verder lees ik graag met je verder mee, wie weet dat andere nog met tips komen.
Liefs!

Zo zielig hè! Ons zoontje bleek niet goed aan te happen (door tongriempje) en daardoor kreeg hij veel lucht binnen en dus last van reflux. Misschien kan je een lactatiekundige om advies vragen of mee laten kijken bij een voeding?
succes!

Je kan om het voedingskussen ook een hoes van het verschoningskussen doen. Dus voedingskussen in de vorm van een rookworst leggen en dan de hoes erom. Dan blijft t beter zitten. Maar je moet er dan natuurlijk ook zicht op houden.. want erin wegzakken kan alsnog gebeuren. Maar dan ligt hij wel wat rechter op.
Voeding goed indikken helpt wel echt, papje ervoor is niet bewezen.. maar dan zou je alles af moeten kolven en dat is veel werk!

heel herkenbaar.
heel eerlijk, de gouden tip is er niet.
ik heb onze zoon al vrij snel op zijn zij laten slapen, dit hielp enorm!
maar je moet het aandurven.  hij was ons 2e kindje en dan ben je toch iets makkelijker.  Je zou het kunnen overwegen om het overdag eens te proberen (of op zijn buik) terwijl je in de buurt bent.

heel veel succes. het gaat goedkomen maar t is zwaar!

Wij hebben ook van alles geprobeerd:
inbakeren, zij liggen, osteopaat, verdikken van de voeding, maagzuur remmers, forlax om ontlasting te verdunnen nav Johannes broodpitmeel, bed verhogen, buik slapen ga zo maar door.
Uiteindelijk schijnen reflux kindjes vaak wat onrustig dus hielp bij ons inbakeren (ik wou dat ze op haar buik wilde dan hebben ze minder last!), later wilde ze wel op haar zij. Maar grootste hulp was maagzuur remmer en de voeding verdikken. Bij ons was het zo erg uiteindelijk dat er bloed gespuugd werd dus het kan echt veel ellende veroorzaken. Inmiddels 8,5 maand en nog reflux 

Voor mijn dochter was  op de zij slapen perfect.  We hadden daar een zijslaper voor. Dan kon ze niet doorrollen naar haar buik. Merk is geloof ik doomoo. Voordat je zoiets aanschaft kan je proberen om een rol van hydrofiele luiers te maken en die in het ruggetje en tegen het buikje aan te leggen. Dan kan je proberen of op de zij slapen werkt. Natuurlijk altijd goed in de gaten blijven houden. Succes!!! 

Terug
Bovenaan