gouden tip voor ons,ook voor anderen?Na 6 mnd eindelijk doorslapen

Dag beste moeders,

Na heelveel experimenteren is het ons eindelijk gelukt. Onze zoon slaapt door van 's avonds 1830/1900 uur tot 0630/0700 uur. Wij hebben met een paar fijne tips uit het boek, een tevreden baby, het een en ander verandert in ons dagelijkse schema met als resultaat dat we weer kunnen slapen.


Wij zaten in een domino effect. Onze kleine kreeg altijd nog nachtvoedingen dit omdat wij dan allemaal weer konden doorslapen met als gevolg dat hij zijn eerste fles om 0700 slecht dronk. (150 cc ongeveer ipv 200 cc) Dus dan begin je de dag al niet goed.

Daarnaast sliep hij veel over de dag verspreidt en na elke voeding. Het slapen hebben we ook aangepakt.
Zijn schema ziet er nu als volgt uit:

0700 uiterlijk fles 210 cc
0900-0945 slaapje (niet langer)
1100 fles 210 cc gevolgd door fruithap
1200-1415 uur slapen (niet langer)
1430 fles 210 cc
evt rond 1545 sapje
1600-1630 klein slaapje indien nodig
(EVT BIJ ERGE TREK 90 CC VAN DE FLES VAN 1800 UUR REST OM 1800UUR)
1715 voorbereiden badje
1730 badje
1800 uur uiterlijk fles 210 cc gevolgd door groente en danone start
1830-1900 slapen

De oplossing schijnt hem erin te zitten dat hij overdag voldoende drinkt en niet meer slaapt dan 3/3.5 uur per dag. En dan de langste slaap om 1200 uur. (bio ritme)

Het helpt bij ons super. Na 3 nachten doorpakken, want het is wel gewenning om 's nachts wakker te worden, slaapt hij door.Soms horen we hem wel kletsen maar heeft ons of de fles niet meer nodig om weer in slaap te vallen.

Ik hoop dat ik andere moeders hier mee kan helpen. Hebben jullie vragen dan hoor ik het wel.

Groetjes Celie
 
hoi Celie,
Ik las je berichtje omdat Jamey over 3 weken ook 6 maanden is en ik benieuwd ben hoe het gaat als hij met bijvoeding gaat beginnen. Jamey slaapt niet echt regelmatig maar wordt wel wakker rond z'n fles. (hij drinkt er nog 5 per dag, soms 4). Hij slaapt van 22.00 uur tot 07.30 - 08.00 uur en best goed. Ik had wel een wat vragen aan je. Slaapt jullie zoontje op z'n eigen kamer (Jamey slaapt nu nog bij ons)? En maak je hem echt wakker als hij te lang doorslaapt overdag, en pikt hij dat?
Jamey gaat ook 2 dagen naar het kdv. Daar is het natuurlijk wel moeilijk om een strak schema aan te houden. Hoe doe je het dan als je overdag met hem weg wil gaan?

Ik ben benieuwd naar je antwoorden.
groetjes, Taatje, mama van Jamey (26-9)
 
Hoi Taatje,

Leuk dat je reageert. Onze zoon slaapt op zijn eigen kamertje. We hebben nu 's avonds de ramen afgeplakt omdat wij geen verduisteringsgordijnen hadden. Het schijnt dat ze beter slapen wanneer het stikdonker is. Een straaltje licht kan al reden zijn dat ze uit hun slaapje kunnen ontwaken. Ik doe het pas licht maken na het ochtend slaapje.

We waren nu in een stadium dat wij gingen uitmaken wanneer er geslapen en gegeten zou worden. Enzo is nu 6 maanden en al deze maanden hebben we geprobeerd om op vraag te voeden en op vraag te slapen met als resultaat dat Enzo veel sliep overdag en onregelmatig. Nu we regelmaat hebben met zijn slaap/eetpatroon is het ook veel makkelijker om weg te gaan. We hebben wel afgesproken dat hij zijn middagslaap, ongeveer 1200 uur t/m 1415 uur, in zijn eigen bedje doet en het slaapje vavf 1900 uur omdat dan de nacht is begonnen. Ik vind wel dat wij als ouder, zolang slapen en eten de belangrijkste energiebronnen zijn, wij ons daar aan moeten passen. Er komen nog jaren genoeg dat we als gezin ons aan elkaar aan kunnen passen. Dus wanneer we een verjaardag hebben gaan we altijd na de ochtendslaap of na de middagslaap. En ja we blijven dan 2 a 3 uur en gaan dan weer.

Enzo vond het raar dat ik hem 's ochtends de eerste keer wakker maakte. Het is namelijk de bedoeling dat ze maar uiterlijk 45 minuten 's ochtends slapen. Met als gevolg dat ze rond 1200 uur goed moe zijn. Maar hij accepteerde het wel.  De  nachten dat was lastiger. 3 nachten lang heeft hij gehuild, ongeveer een uur. Elke keer er naar toe, kus en aai en weer weg. Ik dacht altijd dat hij nooit door huilen in slaap zou vallen maar hij deed het wel. Kijk  helemaal over de toeren laten huilen doe ik niet. Hij was nu gewoon boos en ik kon het aan. Door volhouden kreeg hij erge honger en dronk dus de eerste fles goed.  Wanneer hij helemaal over de toeren zou zijn had ik bedacht om hem een flesje te geven met 150 cc water en 1 schepje melk voor de smaak zodat hij  even verzadigd zou zijn.
 
Kijk vanochtend werd Enzo al om 0615 uur wakker, hij brabbelt en doet dan van alles in zijn bedje tot ongeveer 0645 uur. Dan haal ik hem eruit en krijgt hji tegen 0700 uur zijn flesje bij ons in bed. Hij is dan al 45 minuten wakker, dus een uur later is hij echt wel moe. Het is dan 0745 uur. Ik heb hem toen in bed gedaan tot 0830 uur. Ondertussen kon ik douchen ed. Het is wel streng maar het heeft als gevolg dat hij 's avonds en 's nachts slaapt.Toen ben ik de stad in gegaan en kwam om 1045 thuis. Dus tijd voor fles en fruithap. Om 1215 lag hij erin tot 1430 uur. Toen wakker gemaakt. Weer een fles. (3.5 uur later) Om 1615 heeft hij een tukkie gedaan tot 1645 uur. (wakker gemaakt) Hij had erge honger dus toen 90 cc gegeven, om 1730 uur badje, 1800 uur flesje en groente en toen om 1845 uur naar bed. Enzo krijgt ook nog om 2200 uur voeding. Wel een kleine, dit ben ik nu aan het afbouwen. Om ineens binnen een paar dagen ook nog de avondvoeding te schrappen vind ik te snel gaan. Enzo dronk namelijk altijd maar 120 cc per fles 5 a 6 per dag inclusief nacht omdat hij de ochtendfles niet goed dronk. Met als gevolg dat hij altijd vol zat en heel onregelmatig dronk. Hij drinkt nu vanaf afgelopen vrijdag flessen van 200 cc (4X) + 90 cc avondvoeding. Het is een heel verhaal. Wanneer er nog onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag. Want over deze tips ben ik echt heel enthousiast want we hadden al zoveel geprobeerd.

Succes Celie
 
Terug
Bovenaan