gouden tip

hallo junimama's!
Gaat het allemaal nog goed met jullie? Hier wel hoor, op wat rugpijn en gebruikelijke kwaaltjes na prima, het begint steedsmeer op te schieten, maandag al weer 32 weken! Gekke gedachte, het zou nog 10 weken kunnen duren, maar misschien is onze kleine man er over 5, 6 weken al! In ieder geval nog maar 3 weekjes werken, en dan eindelijk met verlof!
ik zat eens te denken aan die onwennige eerste dagen met onze zoon (hij is gisteren 6 geworden, vandaar...), en hoe anders het nu zal zijn met ons 4e kindje, als je al zo veel zekerder en meer ervaren bent.
Ik herinnerde me iets, waar destijds niemand me iets over verteld had, en waarvan ik het echt handig had gevonden als ik het van tevoren geweten had, dus voor de mama's hier die hun eerste kindje verwachten, let op!
(het is eigenlijk een nogal idioot onderwerp, maar toch echt heel fijn om te weten!)
De eerste poep van je baby, is de zogenaamde meconium, alle vlokjes en haartjes en huidsmeer die je baby in de baarmoeder heeft ingeslikt, komt er als een soort plakkerige, zwarte plakpoep uit, het lijkt nog het meeste op teer! Het stinkt niet, maar plakt ontzettend! Bij de eerste poepluier van mijn zoon hebben we wel vreselijk gelachen, maar het kostte ongeveer een half pak luierdoekjes om alles weg te poetsen. Als je zo snel mogelijk eraan denkt om de billen van je baby helemaal in te smeren met lekkere vette zalf (bijvoorbeeld gewoon witte vaseline), veeg je het er zo af!! Bij de tweeling was ik er dus op voorbereid, en dat scheelt echt ontzettend veel gepoets!
Nou ja, kijk maar of jullie iets hebben aan deze tip, ik weet wel dat ik de billen van onze kleine man weer even in de vette zalf ga zetten, hahaha!
Succes meiden met de laatste loodjes!
Groetjes, Yvette

Handige tip, ik ben moeder van een 2e en heb eigenlijk van de eerste geen maconium poepluier gezien, geloof dat toen de kraamhulp net met haar bezig was hihi, maar ik denk wel dat ik het ga gebruiken zodat ik niet hoef te rommelen en halve pak doekjes te gebruiken..

Groetjes Claudia

Hoi hoi,

ook ik heb geen mecconium gezien bij onze eerste, omdat de kraamverzorgster dat allemaal heeft geregeld. Zo wist ik het ook dat je de billetjes vet moet houden.
Maar het is zeker een waardevolle tip voor degene die dit nog niet wisten.

Liefs,

Terug
Bovenaan