Goudentip voor deze mama

<p>Hallo mama's en papa's, </p><p>Wie heeft voor mij de gouden tip voor mijn zoontje </p><p>Hij is 1,5 en weigerd al zijn sap. Heb al verschillende bekers, pakjes enzo geprobeerd. Ook verschillende smaakjes geprobeerd. Als hij al een halve beker leeg drinkt dan is deze mama al zeer tevreden.</p><p>Door dit weinig drinken geef ik hem nog steeds 3 x een melk fles. ( die gaat dus wel helemaal leeg).</p><p>Alvast bedankt </p>
 
Waarom wil je je kind sap geven? Onze zoon drinkt melk 2 a 3 bekers per dag en voor de rest water. Heb het net even opgezocht op voedingscentrum en dit is ook en advies voor kinderen vanaf 1 jaar. 
 
Tips voor het laten drinken van sap heb ik helaas niet voor je. Succes! 
 
Misschien wel kinderthee en dan uit een bekertje?
Is ook lekker warm, desnoods doe je daar een beetje melk doorheen.
Of je doet het in zijn fles vermengd met melk. Kun je hem een beetje foppen haha.
Onze dochter heeft dit altijd interessant gevonden en drinkt al super goed uit een gewone beker.
 
Ik zou ook lekker water en afgekoelde thee (Met honing) geven. Misschien al uit een gewone beker, mijn dochter van 1,5 vindt dat super interessant en drinkt dan goed. 
Zij lukt trouwens veel zoetigheid ook niet. Geen probleem als je het mij vraagt. Water, thee en melk zijn veel gezonder!
 
Geef je opvolgmelk/peutermelk of gewone koude halfvolle melk?? 3x per dag peutermelk is voor een kind van 1.5 wel erg veel, dus hopelijk gaat gewone melk goed?? Dat is prima om te drinken.
Mijn dochter is 2 jaar en dronk eerst altijd dixap, nu drinkt ze vaak sap van karvan cetivam. Die vind ik zelf ook leker en zitten de minste e nummers in. Ik heb er niks op tegen, een bekertje sap. Ze drinkt 1 of 2 bekertjes per dag. Ze mogen best iets van zoetigheid.
Prima om thee te proberen zoals hierboven gezegd wordt, maar mijn ervaring is dat dat juist niet lukt (ik werk op een kinderdagverblijf en van de 20 kinderen lusten er 1 of 2 thee). Maargoed, je kan t altijd proberen.
 
 
CvB grappig dat het zo kan verschillen bij die kids.
Onze dochter drinkt als enige heel die kan leeg in de middag. Gaat dan zo 300 ml naar binnen als ze daar thee krijgen.
 
Mijn zoontje krijgt peutermelk. Gewone melk hebben we langzaamaan door zijn fles heen geprobeerd. Maar bij 60 cc gewone melk stopte hij met drinken. Gewone melk vind hij erg vies (drinken wij zelf ook niet), karnemelk, geitenmelk.  Hebben alles al geprobeerd.
Water drinkt hij niet, enige wat hij lekker vind ( en nog wel eens zou willen drinken) is appelsap. 
Thee, dikzak, ranja noem het maar op. Ik heb hier echt van alles in huis. Alle bekers al geprobeerd en er komen regelmatig nieuwe bekers bij om te hopen dat dit gaat helpen. 
Ik maak me geen zorgen dat hij niet genoeg vocht binnen krijg, aangezien hij regelmatig doorspekt. Maar gaat mij erom dat ik 3 flessen melk ( en bakje yoghurt) wel erg veel melk producten zijn.
Wat ik nog zou kunnen proberen is indd thee met wat melk. 
We stoeien gewoon verder.. bedankt voor alle tips 
 
Onze zoon heeft ook heel lang melk(flessen) gedronken. Vond hij gewoon erg lekker. En nu nog. Denk dat hij tot zn 2e echt wel 3 flessen/bekers van 150-180 cc dronk. En nu nog 2 bekers  naast zn toetje. Hij dronk dan ook wel andere dingen maar vond zn melk gewoon erg lekker.. 
 
Terug
Bovenaan