graadmeter bij si/bekkenpijn

A

Anoniem

Guest
hallo lieve meiden,

ik heb dus net gehoord, werk via uitzendburo, dat ik gewoon recht heb op ziektwet-uitkering maar daarmee misschien wel weer mijn baan verspeel!
Moeilijk maar nu vind ik gezondheid toch wel het belangrijkste wat er is!

Maar nu... ik ben morgen 22wk en dus vind ik mezelf nog wat te vroeg in de zwangerschap zitten om me (50%) ziek te melden.

Wat vinden jullie?

Wil ook niet voor L.. staan bij de UWV-beoordelingsarts!

Hoi Lizette,

Ook ik werk via een uitzendbureau en zit al een tijdje in de ziektewet. tja, het is of je baan of je lijf... Ik weet de keuze wel hoor! Maar oke, ik snap dat jij daar ook wel achter bent, kan je niet met je baas overleggen dat je misschien minder of desnoods iets ander werk gaat doen? Je kan het altijd proberen! Ik kon dat niet en dus heb ik moeten kiezen voor mijn lichaam, ik heb er maar 1 en heb ook nog een meisje van ruim 2 rond lopen waar ik voor moet kunnen zorgen.... Bespreek het gewoon en als er niets mogelijk is, dan staat naar mijn mening je gezondheid voorop. Misschien dat anderen daar anders over denken maar dit is mijn mening.

Groetjes en sterkte,

Odette

hoi Lizette,

Ik ben zelf met week 16 (of 17?) voor 50% gestopt met werken, omdat ik gewoon teveel pijn had en mijn lichaam en baby belangrijker vond. Daarnaast heb ik nog een lekkere peuter rondlopen die ook de nodige aandacht eist.

Met de eerste heb ik nergens last van gehad en nu dus al heel snel.   De dokter had gezegd als ik doorging ik met een maand of 2 verder de rest van de zwangerschap op bed kon gaan liggen en dat zag ik niet zo zitten. De bedrijfsarts gaf mij ook helemaal gelijk, dus ik denk dat je bij jezelf moet kijken hoeveel last je ervan hebt tijdens en na je werk.
Zelf werk ik op een kinderdagverblijf  en ik mocht die kids niet meer tillen en aangezien ik op de babygroep sta zag ik ze niet zo snel zelf de commode op klimmen. Ik ben voor 50% op kantoor gaan zitten en de andere 50% dus thuis bijkomen, iets wat ik echt wel nodig had.

Maar ja ik heb een vast contract dus dat was even anders denk ik.
Succes met je keuze en denk erom als je straks op bed ligt en niks kan doen  is het ook niet leuk hoor.

groetjes Renske (36 weken en 2 dagen)

Je gezondheid (en die van jouw kindje)  gaat voor alles!!! Als jij van mening bent dat het beter voor jou is om voor 50% in de ziektewet te gaan, dan moet je dat gewoon doen! Sterkte!

Terug
Bovenaan