graag advies drinken

hallo moeders,
ik heb een dochter van 8 maanden.
nu begint ze steeds meer vaste voeding te eten als een boterham,en groentehappen.
ik zit een beetje te puzzelen hoe ik het aanpak met de flesvoeding.
ze laat ook steeds vaker de fles staan zodat ik bang ben dat ze niet genoeg vocht binnenkrijgt.
heeft iemant een idee,of een schema hoe jullie het ong doen? overdag drinkt ze niet zo veel naar mijn mening.
weet ook niet pcies hoeveel ze nodig hebben per dag.
dank je wel alvast
groetjes maartje
 
ik weet niet... ik geef borstvoeding... maar heb je algeprobeerde om het op een andere manier de melk te geven uit een beker of zo.... misschien dat een nieuwe uitdaaging is wat ze nodig heeft???

en water???? dan krijgt ze in iedergeval vocht binnen
 
mijn zoontje is nu net 9mnden en dit is zijn schema:

8.30/9.00 1 boterham met beleg + fles 180ml
tussendoor soepstengel en flesje sap
12.00 1 boterham (eerst 2, maar hij kan de laatste tijd maar 1 op..) daarna flesje sap
12.30/13.00 middagdutje
15.30 fruit met een liga, flesje sap
17.30 olvarit 8+ maaltijd potje, daarna een toetje
19.00 fles 180ml met rijstebloem

hij krijgt dus nog maar 2x melk, dat doe ik al zo vanaf 7 mnden ongeveer. hij vroeg er niet meer om, was net zo tevreden met sap. op het CB zeiden ze bij 6 mnden al, dat als hij er niet meer om vroeg het terug mocht naar 2x.. maar hij is wel een flinke jongen, dat scheelt ook.

de flesvoeding zou ik dus zo ongeveer doen wat het CB zegt. met 3 flesvoedingen moet het 500ml over een hele dag zijn. verder gewoon diksap of roosvicee tussendoor.
hopelijk heb je er iets aan..
 
Hey,

mijn zoontje is nu 9 maanden maar heeft het volgende schema:

6.30 bordje pap, 180 + 6
9.00 - 9.30 fruit, ongeveer 2 a 3 stuks
12.00 1 a 2 boterhammen en daarna een flesje melk 180 + 6
16.30 - 17.00 groente hap, met daarna vers gemaakte appelmoes
19.00 - 20.00 fles 210 + 7

Tussendoor probeer ik hem sap te geven, de ene keer wil hij wel en de andere keer niet. Koekjes gaf ik hem, maar die krijgt hij niet meer. Hij bijt er hele stukken vanaf en vergeet dan te sabbelen en stikt er bijna in dus spuugt hij het nu ook weer meteen uit.
Geef m gewoon waar hij behoefte aan heeft. En volg je gevoel.
 
Ik heb gister net ergens gelezen, volgens mij op wij.nl, dat een baby zelf aangeeft hoeveel drinken hij nodig heeft. Als hij niet wil, heeft hij gewoon geen dorst.
 
Hoi,

Onze dochter (inmiddels 16,5 maand) dronk ook altijd erg weinig tussendoor. In het begin heb ik me daar erg druk om gemaakt, maar dat blijkt dus echt dus echt vanzelf wel anders te worden. Onze dochter drukt nu bij het ontbijt melk, tussen de middag en eet 's avonds yoghurt. Hierdoor komt ze aan voldoende melkproducten. Tussendoor krijgt ze andere drinken aan geboden. De ene dag drinkt ze heel veel de andere dag wat minder.

groetjes, ESther
 
hey

Onze dochter is inmiddels 14 maanden en heeft ook een periode gehad dat ze heel weinig dronk. Wat wij deden was 's ochtends pap van de melk maken (volgens mij van bambix). zo kreeg ze in de ochtend dan al 200 cc aan melk binnen. Dan bij de boterham 150 en bij het avond eten 150. Bij het fruit en koekje boden we ook wat aan. De ene keer dronk ze goed, een andere keer dronk ze maar 90cc. uit fruit en yoghurt halen de kinderen ook vocht en kun je optellen bij wat ze drinkt.
Hoe moeilijk het is, probeer je er niet druk om te maken. het ene kind eet meer, de ander drinkt meer. En het zou nog een fase kunnen zijn, die soms erg lang duurt ( hier duurde het 5 maanden). Succes
 
Terug
Bovenaan