Graag advies: kamperen met baby van 2 maanden?

Mijn zoontje is nu 4 weken oud. Begin augustus wil ik graag op vakantie en het liefst kamperen. Zijn er ouders die hier ervaring mee hebben en zo ja, positief of negatief? Wij willen graag naar Zuid Frankrijk en ik vraag me af of onze baby wel tegen de warmte zal kunnen, hoe de reis zal gaan (om de 2 uur stoppen in verband met niet te lang in Maxi Cosi) en of het uberhaupt wel handig is om met zo'n kleintje te gaan kamperen.

Alvast bedankt en groeten, Daisy

 
wij zijn vorig jaar met onze 8 weken oude dochter wezen kamperen.wij zijn wel in nederland gebleven.het ging buitengewoon goed.ze heeft heerlijk geslapen in de tent.ze kwam om en uur of zes om een fles.het water had ik de avond ervoor al gekookt en in een thermoskan gedaan.zo kon ik het snel mengen met koud water zodat onze oudste zoon niet wakker werd. dit ging prima. succes
 
Hi!

Allereerst gefeliciteerd met je kindje! Ik hoop dat je er lekker van geniet!
Wij gaan met ons zoontje ook in augustus kamperen met de tent in Hongarije, maar goed hij is dan 10 maanden, dat is weer wat anders. Maar ook in Hongarije is het heet, is er vaak zelfs bloedheet. En ook in Nederland kun je een hete zomer hebben, de baby's die in warme landen geboren worden kunnen er ook tegen. Dus het moet echt kunnen!

Wat alleen wel afgeraden wordt is naar het strand te gaan, omdat de zonnestralen in het zand weerkaatsen. Je kleintje kan dan verbranden, ook in de schaduw en ook al smeer je je kind goed in is het risico als ze zo jong zijn groter.
Een baby van 8 weken moet helemaal niet in de zon. En ook in de schaduw moet je kind om de twee uren ingesmeerd worden met een speciale babyzonnebrand. De eerste dagen ook een t-shirtje aanhouden.

Wij zijn zelf, toen ons zoontje 9 weken was, op wintersport geweest met de caravan. De caravan was niet erg ruim, ik denk dat je in een vierpersoonstent meer ruimte hebt. Maar het is ons goed bevallen en ons zoontje ook, hij vond het prachtig!
De reis erheen is prima verlopen. We stopten eerst na twee uren om een voeding te geven. Daarna hebben we bijna vier uur doorgereden. We moesten eerder voor onszelf stoppen, omdat we zelf even moesten uitrusten of de benen strekken. Ons zoontje sliep alleen maar! Als het lekker gaat, rij dan gerust door.
Ik sprak een verpleegkundige en een arts van het CB. Zij zeiden dat het echt niet kwaad kan een lange reis te maken in de maxicosi. Het is niet iets wat je elke dag of elke week doet. Zolang je kleintje tevreden is, is het goed zeiden ze.

Tja, en qua spullen: het is veel wat je mee moet nemen. neem in iedergeval natuurlijk, dat snap je ook wel, genoeg kleding mee. Luiers en voeding alleen voor de eerste paar dagen, dat kun je daar ook kopen, en misschien geef je wel borstvoeding helemaal makkelijk.
Het badderen kan in een platic krat of box. Van zwitsal heb je haar en doucheschuim in één, ook handig. Hou er rekening dat een baby wel eens kan spugen of diaree kan krijgen, dus neem genoeg beddegoed mee, maar niet teveel. Drie stuks van lakentjes, onderlakentjes...maar dat neemt niet veel ruimte in. Koop een lichtgewicht campingbedje. De lichtste is 8,7 kilo en is ook nog eens klein als pakket. Neem ORS voor baby's mee, dat is als ze diaree hebben, is heel belangrijk!!!
Nou, verder weet ik het zo even niet. Mocht je nog vragen hebben, dan merk ik het wel.
Ik wens jullie in iedergeval een fijne vakantie toe!

Hartelijke groeten van Titiana
 
Terug
Bovenaan