Graag advies over PCOS

Hallo ik heb een vraag over PCOS!
Na ongeveer 2 jaar proberen ben ik naar de huisarts gestapt die mij doorverwezen heeft naar het ziekenhuis. Ongeveer 2 jaar geleden is bij mij pcos vastgesteld in het ziekenhuis. Daar hebben ze tegen me gezegd dat ik maar moest gaan afvallen omdat ik overgewicht heb. Ik sport nu elke ochtend minimaal een uur en eet ook gezond. ik ben met heel veel moeite 6 kg afgevallen tot nu toe. Vorig jaar januari heb ik eigenlijk alle hoop al opgegeven want ik had alles geprobeerd om gezond af te vallen maar het ging heel erg moeizaam.
In april vorig jaar kwam ik er echter achter dat ik zwanger was. Ik ben toen in hetzelfde ziekenhuis behandeld en heb daar alle controles gehad. In mijn 26e week heb ik een echo gehad waarbij de arts zei dat mijn zoontje heel rustig was en dat het verder heel normaal is dat hij zo rustig was. Een week later voelde ik hem nog steeds niet terwijl hij altijd heel actief was in mijn buik. Ik heb toen een afspraak had gemaakt om toch nog een keer een echo te laten maken; konden ze de hartslag niet vinden en bleek mijn zoontje overleden in mijn buik.
Ik moest meteen bevallen, dus hebben ze 3 dagen weëen opgewekt en ben ik uiteindelijk bevallen, waarna we direct de begrafenis moesten regelen. Ik heb daarna geen controles meer gehad in het ziekenhuis en heb wel een autopsie laten doen bij mijn zoontje. Daar konden ze niets vinden. Nu wil ik toch heel graag weer zwanger proberen te worden, maar ze willen mij niet helpen in het ziekenhuis. Het argument is: aangezien het al is 'gelukt' moeten we maar weer gaan "klussen" tot het lukt.
Waar in eerste instantie juist alles gericht was op mijn PCOS, heb zelfs een lifestyle programma gevolgd bij het ziekenhuis, wordt hier nu iedere keer aan voorbij gelopen. Ik heb mijn PCOS zelf aangekaart, maar ook dan wordt gezegd dat het al eerder is gelukt zwanger te worden. Toch wil ik gewoon nog weten of mijn PCOS nog aanwezig is, in welke mate dit mijn kinderwens beïnvloed en of ik medicatie kan krijgen hiertegen.
Ik heb een second opinion aangevraagd, maar nu zegt dit ziekenhuis dat ze mij ook niet verder willen helpen omdat ik al 2 jaar bij een ander ziekenhuis ben geweest. Ik heb nog nooit medicatie geslikt tegen PCOS of dergelijks. Ik heb gelezen dat metformine of clomid zou helpen. Ook schijnen veranderingen in voeding e.d. te helpen.
Mijn vraag is wie heeft hier ervaring mee en weet wat ik nu nog kan doen om toch geholpen te worden??
 
Wat erg dat je zoontje overleden. En ik vind het onbehoorlijk hoe de ziekenhuizen reageren. Met PCOS heb je een enkele keer per jaar een eisprong en je weet nooit wanneer. PCOS heb je niet met een regelmatige cyclus. Ik heb 2 kindjes mogen krijgen met clomid. Zeker in jullie situatie vind ik het niet kunnen dat ze zoiets zeggen. In 2 jaar is het gelukt om 1 keer zwanger te worden. En je bent nu moeder, maar je armen zijn leeg. Daar mogen ze niet aan voorbij gaan is mijn mening.
 
Jeetje wat erg!!!
Mijn oprechte medeleven...ik krijg een brok in mijn keel als ik jouw verhaal lees...
Zelf weet ik al vanaf dat ik 20 jr ben dat ik PCOS heb. Vreselijk kut syndroom die mij ook met pijn en moeite moeder heeft gemaakt...1x spontaan en 1 x met IUI.
Ook ik heb overgewicht, nooit gehad trouwens tot ik kinderen wilde. Ik stopte met de pil en kwam in een zeer korte tijd 12 kg aan.
Ik werd ook een jaar lang niet ongesteld, waarna ik werd doorgestuurd naar het ziekenhuis. Diagnose PCOS....
Natuurlijk meteen het gezeik ga maar afvallen wat juist ontzettend moeilijk is met PCOS zeker als het 'moet'!!

Ik ben ook tegen zulke asociale gynacologen aangelopen die mij niet wilde helpen, nu is jouw geval nog heel anders. Uiteindelijk ben ik in Eindhoven bij het catherina ziekenhuis beland die mij wel wilde helpen zonder afvalprocedure.

Fantastisch alle druk viel weg en binnen een jaar was ik zwanger...daarvoor 3,5 jr geprobeerd en flink gezeik gehad en nu eindelijk was het zover.
Mijn tip aan jouw is bel je verzekering en vraag welke ziekenhuizen goed bekend staan, dan een doorverwijzing vragen vd huisarts en daarheen bellen! Er zijn echt ziekenhuizen die jouw wel willen helpen en niet zulke rare uitspraken doen.

Zoals supertje zegt zeker in jouw situatie is het ongehoord wat hier gebeurd...alsof je al niet genoeg verdriet en ellende hebt ervaren...

Meid ik hoop dat je hier wat aan hebt en zet hem op!

Respect voor jouw echt!
 
Hallo Dames, ik heb 2 weken geleden een test gedaan en deze was positief. Alleen 3 dagen na de test bloedverlies. Morgen mag ik naar het ziekenhuis voor een echo. Ik ben super blij maar heb af en toe het gevoel dat ik niet blij mag zijn omdat het oneerlijk is tegenover ons doodgeboren zoontje. Ik ben nu 2 keer zwanger geworden zonder medicatie met pcos. dat geeft toch wel hoop. Ik had het al een beetje opgegeven omdat ze heel moeilijk doen in de ziekenhuizen van Rotterdam om je op weg te helpen. Nu nog hopen dat alles nog goed is en dat alles goed verloopt. Ik heb geen erge buikpijn bij het bloedverlies. Af en toe krampen maar heb ook last van obstipatie daar kan het ook aan liggen. Je weet het naar nooit!
 
Een voorzichtig gefeliciteerd. Ook ik ben net zwanger. Spontaan. In afwachting van het IUI-TRAJECT. Hoop dat je morgen een goede echo hebt.
 
Hoi Supertje, jij ook gefeliciteerd! Ik hoop ook dat alles goed gaat en dat we een goeie echo te zien krijgen. Ik ben vorige week al 2 keer in het ziekenhuis geweest en ze hebben bloedgeprikt om het HCG hormoon te meten en heb ook een echo gehad waarbij ze konden zien dat ik ongeveer 5 weken zwanger was maar er was nog geen hartslagje te zien wat ook vrij normaal is met 5 weken. Het hcg was wel toegenomen. Ik hoop dat ze morgen meer kunnen zien en ook morgen moet ik bloedprikken. Wat spannend! Ik kan er niet van slapen.. weet jij al hoever je bent?
 
Ze hebben vorig weekend bij mij ook geprikt. Eerst op vrijdag en toen op maandag. Eerste was 81 en de tweede 204. Op mijn eerste echo was helemaal niks te zien. Vandaag een vruchtzakje. 5 weken nu dus. Terwijl het er 6 zouden moeten zijn. Maar het gaat de goede kant op. Dus vandaag een beetje rust in mijn hoofd. Over 2 weken de volgende echo. Dus ik lig een weekje achter op je. Jij bent 22 december uitgerekend dan? Ik heb 3 miskramen gehad, dus mag komen wanneer ik wil.
 
Terug
Bovenaan