Graag advies van anderen?

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi,

Ons zoontje van 7 weken lacht al, eet goed en slaapt al heerlijk door.  (klagen niet hoor)  maar vragen om advies.

Overdag is de kleine jongen erg rustig, eet, speelt, en slaapt.

Naar de voeding van 19'00 is hij erg onrustig en huilt hij tot een uurtje of 22.00 (tot de volgende voeding)

Dat de kleine jongen een tijd huilt en onrustig is, dat hoort natuurlijk.

Maar hoe zou ik deze periode naar iets meer in de middag kunnen verplaatsen.
( omdat hij overdag wel heerlijk in zijn bedje wil liggen)

Heeft iemand hier ervaring mee? of misschien wat tips?

Groetjes

Hoi Linda!
Mijn zoontje had eigenlijk precies hetzelfde ritme zoals jij beschrijft.  Hij slaapt  al vrijwel vanaf het begin door, overdag niets mee aan de hand.
Na de voeding van 19 uur was het vaak huilen, en absoluut niet slapen. Ik hield hem dan vaak lekker bij me, hij was dan wel rustiger, en viel soms zelf in slaap bij mij  of m'n man op de buik. Toen hij ongeveer 7 weken oud was, was het over, en sliep hij ook tussen de voeding van 19 en 23 uur.
Ons eerste kindje, ook een jongentje, had dit precies zo. Ik vond het daarom nu ook niet zo'n probleem, herkende het gewoon als een periode. Hopelijk dat het bij jou ook zo is.
Zelf heb ik liever 's avonds een huiluurtje (uurtjes) dan 's middags. Overdag ben ik alleen thuis met 2 kids, en eind van de middag druk met koken etc.
's Avonds is m'n man er ook, en die genoot er altijd wel van lekker met onze zoon op de arm, na een   hele dag werken.
Ik zou ook niet weten hoe je dit ritme zou moeten veranderen.
Maar hoop dat het voor jou ook een tijdelijk is. Op het consultatiebureau zeiden ze mij ook, dat iedere baby wel een moment heeft   dat hij huilerig is. Ze hebben 9 maand bij je gezeten, hebben de geborgenheid echt nog nodig, dus lekker bij je houden als ze zo huilerig zijn.
Groetjes Mar

Hoi bedankt voor je reactie!! ja idd ze moeten ook een huil moment hebben, en net wat je zegt als hij lekker bij ons ligt.. is het al gauw iets beter

Hoi,

Het hoort erbij, tenminste dat staat in het "groene boekje" wat ik van het CB heb gekregen. Eva heeft het ook een aantal weken gehad, weet niet precies meer tot hoeveel weken, maar het was wel elke avond dat ze onrustig was. Opeens was het over.
Omdat ik het in het groeiboek had gelezen van het CB dat het heel normaal was, dat een pasgeboren kindje onrustig kan zijn van 1700 uur tot 2200 uur, maakte ik er mij niet druk over. Eva was trouwens onrustig van ongeveer 1900 tot 2130.

Ik weet niet of je ook zo een boek heb gekregen van het CB, ik heb geen flauw idee of het landelijk is, maar het is het boek waar ook de aantekeningen van het CB worden ingeschreven, zoals groei, gewicht en de afspraken.

Groetjes Alice

Hoi,

onze zoon (nu 11 weken) sliep eigenlijk van ongeveer 18.00 uur tot 00.00 uur helemaal niet en huilde veel (ook door darmkrampjes), tenzij we hem op schoot namen. 's Nachts was hij ook vaak onrustig en na weken brak het mij echt op. We hadden inmiddels alle adviezen geprobeerd en niks hielp. Tot we 2 weken geleden een Puckababy kochten. Na 2 nachten sliep hij 's nachts door (van ongeveer 00.00 uur tot 08.30 uur) en nu sinds 3 dagen slaapt hij 's avonds ook van ongeveer 21.00 uur tot 23.30 uur. We gebruikte de Puckababy eerst alleen 's nachts, maar nu dus sinds een paar dagen ook in de avond. Ik vind het heerlijk, helemaal omdat hij wel een paar minuutjes moppert als je hem aantrekt maar niet heftig ofzo en je ziet dat hij dan helemaal rustig wordt en na even rondkijken rustig in slaap valt. Misschien zou het in jouw situatie ook iets kunnen zijn. Ik heb de mijne op marktplaats gekocht scheelde erg veel en het is een keurig exemplaar. Succes ermee!

Groetjes Gouk

Eva nog een aanvulling op mijn eerdere reactie.

Wat we wel gedaan hebben en misschien is dat ook een tip voor jou is haar consequent elke dag met het zelfde ritueel op dezelfde tijd op bed gelegd. En daar niet van afgeweken, het duurde dus wel even, maar het was toen wel echt over. Ze gaat dus nu nog steeds met hetzelfde ritueel en op dezelfde tijd naar bed en echt nooit problemen en ze is nu bijna 15 weken. Ik denk dat ze een maand of 2 zonder problemen gaat slapen, huilt eventjes en is dan vertrokken.
We halen haar rond 22:30 uur uit haar wieg voor de laatste voeding en dan slaapt ze door tot 8-9 uur.
Ik kon ook wel aan haar zien dat ze niet onrustig was door krampjes, maar echt zoekende was naar haar ritme en echt de drie R's doen dan echt goed, rust, regelmaat en reinheid zijn echt heel belangrijk. Als je dat consequent doet zal je er heel veel plezier van hebben.

Gr. Alice

Hoi Linda,

Wat jij beschrijft heet clusteren. Dat doen heel veel baby's aan het einde van de dag. Het gaat vanzelf over en meestal duurt het ongeveer de eerste drie maanden.

Geef je borstvoeding? Zo ja, dan kun je het best als je zoontje wil clusteren hem lekker vaak aanleggen. Ik installeerde mezelf altijd op de bank met afstandsbediening, wat te drinken en een boek en had dan mijn dochtertje op schoot. Ze dronk wat, viel even in slaap, werd na een minuut of tien weer wakker, dronk weer wat en zo ging het de hele avond verder tot ze in een diepe slaap viel. Ik vond het eigenlijk wel gezellig en kijk met plezier terug op deze periode. Ze was nog zo klein en dichtbij, heerlijk

Succes!

Groetjes,
Helena

Terug
Bovenaan