Graag advies van jullie

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier, dus zal even kort wat over mij vertellen en dan mijn prangende vraag stellen.

Ik ben getrouwd en 32 jaar, en hebben een wolk van een baby van nu bijna 10 maanden oud.Hij was alleen een ongelukje, maar wat zijn we er gek mee!

Maar nu begint het weer te kriebelen...we zouden dolgraag nog een baby willen , maar er spelen wat factoren mee:

Ik heb erg last van m'n bekken, en moet daar nu zelfs aan geopereerd worden waarschijnlijk gebeurd dat eind dit jaar, en ik ben dan zeker 1,5 jaar thuis aan het revalideren.

Nu zit ik er dus mee, ik ben nu bijna 33 jaar en als ik na m'n operatie nog een baby zou willen dan ben ik bijna 35 jaar..en zit er een leeftijds verschil van bijna 4 jaar tussen.

Of ik zou dit jaar nog kunnen proberen zwanger te raken en de operatie uit stellen, maar dan zit ik met kleine kindjes en ik voor even in een rolstoel...

Wat is wijsheid???????????

groetjes Danielle

Een moeilijke beslissing hoor. Wat ik me wel afvraag is: stel dat je je laat opereren en je bent uitgerevalideerd, wat is dan het effect van een volgende zwangerschap op je bekken? Kunnen oude klachten dan weer op gaan spelen? Als dat nl. het geval is, zou ik eerst voor een tweede zwangerschap gaan en dan pas een operatie inplannen. Het zou zonde zijn om na je operatie en een zwangerschap weer terug bij af te zijn.
Misschien is het een idee om met je behandelend arts te overleggen. Ik neem hij dat hij/zij hier wel een goed advies over kan geven.

O jeej wat n lastige beslissing! Ik herken het wel, ik heb een zoontje van 2 jaar en heb tot een half jaar geleden veel last gehad van mijn bekken. Door intensieve revalidatie ben ik weer ok en kan ik alles weer muv heel lang zitten of staan of veel tillen. je moet denk ik je gevoel volgen, met n beetje wijsheid. Ik wilde eerst altijd vrij snel de 2e, maar dat hebben we uitgesteld tot nu omdat ik echt wilde herstellen. Maar die beslissing kan alleen jij maken... Vraag anders advies aan je behandelend arts?
Het klinkt namelijk wel erg heftig jouw bekkenklachten, dus denk er goed over na!

Bedankt dames voor de snelle reacties!

Ik vind het erg moeilijk, maar ik ga er zeker over praten met mijn arts die ik in Juni/Juli weer zie. Ik kom er zelf nog niet zo uit en heb overal voor en nadelen van.

Nogmaals bedankt !

Terug
Bovenaan