graag advies vd ervaren inbakeraars!

Dag lieve mensen

Ik blijf bezig...
Nu we inbakeren slaapt Loek inplaats van hazeslaapjes van 20 minuten elke dut wel 3 kwartier. Is op zich een verbetering, want hij slaapt dubbel zo lang!!! Maar dit zijn korte dutjes ipv hazeslaapjes, eigenlijk nog te kort. Ik geef mijn lieve schat de tijd om alles te leren, dus ik vind hem al een hele vent hiermee maar het 'probleem' is het volgende:
Hij heeft soms zelfs al met voeden en anders al snel erna de eerste vermoeidheidsverschijnselen: gapen of in de ogen wrijven. Meestal geven we hem de 1e x het voordeel van de twijfel, maar de 2e volgt vaak snel. Hierdoor haalt hij de 60-75 die hij voor zijn leeftijd wakker zou kunnen zijn niet. Nu was hij al na 15 moe, na de twijfel ligt hij nu binnen 35 minuten weer in bed. Gevolgd door een hazeslaapje van 3 kwartier= wakker binnen 1,5-2 uur.
Als wakker voeden betekend, geef ik om de haverklap BV. Mijn borsten krijgen niet de kans om vol te lopen zo! Hoe hebben jullie dat gedaan? Of geven jullie allemaal kv?
Ik wil hem niet laten huilen voor het slapen en ook nog eens laten wachten na het wakker worden, want waar blijft dan de regel wakker=voeden??? En ook nog eens leren langer te slapen dan 45 min vind ik te veel in eens voor mijn hummel.

Advies graag van de die hards!!!!

Groeten,
Rosanne en 'papa'

Hoi Rosanne,

Ik denk dat je op de juiste weg bent. Gewoon je kindje in bed leggen als hij moe oogt en drinken geven als hij wakker wordt. BV is hier juist ideaal voor! Hij kan nooit teveel krijgen en bij jou vult het vanzelf weer aan ook al zit er niet zo lang tussen. Even doorzetten en je kindje zal vanzelf langer slapen/ langer wakker zijn en zo zijn eigen ritme vinden. Het advies van Ria Blom in het begin als je met RRR begint is ook om zoveel mogelijk thuis te blijven om zo snel mogelijk het eigen ritme van je kindje te vinden.

Succes ermee,
Judith

We zijn nu het hele weekend idd thuis.
Boodschappen heb ik nu alleen gedaan ipv gezellig met zijn 3en. We gaan helaas ma naar de chiropractor met hem, dus dan is de regelmaat even ontregeld. Ik hoop dat hij daar niet al te veel last van heeft. Ik heb alleen het idee dat ik steeds niet veel bv heb doordat het zo snel is. Hij is heel snel klaar en drinkt niet zo veel, lijkt.
We gaan zometeen als hij weer snel wakker wordt maar een x een flesje geven, dan is hij iig verzadigd en heb ik even rust. Het is de hele dag nl al raak elke 2 uur.

Hoi Rosanna,

we kennen elkaar no niet van dit forum. Ik ben in december bevallen van mijn tweede kindje. Toen ik je oproep las wilde ik toch wel heel graag even reageren.
Ik heb zowel mijn zoon als dochter gebakerd en het ging bij allebei heel anders maar wel met goed resulaat! Hoe jij het nu doet ging bij mijn zoon Tijs prima, die ging opeens een hele ruk slapen en kwam weer precies op tijd voor zijn volgende voeding. Liv daarentegen deed precies hetzelfde als jouw kindje. Ik heb zo een tijdje aan getobt (2 weken), maar zat op een gegeven moment weer op 8 flessen per dag terwijl ze al 2,5 maand was. Ik heb toen via het internet een deskundige van Pacco bakerdoeken gecontacteerd (www.inbakeren.nl, Barbara uit Rotterdam) en die had een andere methode dan Ria Blom. Zij gaf het advies om de vaste voedingstijden aan te houden en niet elke keer te voeden na het wakker worden. Dus de fles geven en even kroelen en spelen, dan even alleen spelen in de box, bij de eerste tekenen van vermoeidheid naar bed. Heel belangrijk is om altijd de slaapjes in hetzelfde bed te doen, op dezelfde plek te bakeren en dezelfde dingen zeggen en doen. Als je kindje dan eerder wakker word en je hebt het even laten huilen (zolang je het aan kan horen, bijv. 10 min of kwartier) eruit halen en de als het tijd is voor de volgende voeding het hele ritueel gaan herhalen. Liv is steeds meer gaan slapen. Ze is nu 4,5 maand en slaapt soms volledig tussen 2 voedingen in.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes ermee!

Groetjes Dorine, mama van Tijs (27-9-05) en Liv (25-12-06)

Hee, dank je wel!
Toevallig heb ik vanmorgen op de pacco site gekeken en via daar haar website bezocht. Ze zat al in mijn achterhoofd. Je berichtje scheelt me weer een consult! Ik probeer eerst waar we nu mee bezig zijn, misschien gaat het beter na een paar dagen. (vanmorgen is hij zelf na 45 min weer ingeslapen voor een hazeslaapje van 20 min en net is hij 3 x wakker geweest, maar is weer gaan slapen, nu al 30min). Als het halverwege de week nog niet goed werkt, kunnen we overstappen naar de andere methode die je aandraagt.

Bedankt!

Hallo,

Je gaf aan dat wanneer Loek in zijn oogjes wrijft of gaapt je hem nog even het voordeel van de twijfel geeft.....prima op zich maar misschien kun je proberen om hem dan toch gelijk in bed te leggen. Waarschijnlijk gaat hij dan wel voor een poos slapen. Misschien dat je hem toch weer te wakker maakt door nog even met hem te tutten. Dit hielp bij mij in ieder geval erg goed. Sophie(10 weken) slaap gemiddeld 2 tot 3 uur (soms wel 4 uur) na haar voeding. Wanneer ze wakker wordt en het is nog geen etenstijd speel ik met haar, of zij gewoon lekker in de box. Is ze ook een poos wakker. Ik weet het, het advies is omgedraaid. In plaats van wakker, pamper, eten, spelen, slapen nu eerst even spelen en echt bij de eerste tekenen van moeiheid lekker naar bed maar bij ons werkt dit prima!

Misschien is het het proberen waard?!
Succes ermee!!

Overigens heeft Sophie altijd 2 dagen veel slapen en dan weer 2 dagen veel wakker. Leg haar op de "wakkere"dagen ook bij de eerste tekenen van vermoeidheid op bed maar is dan ook of niet in slaap te krijgen op zo weer wakker.

Hallo Rosanne,

De eerste dagen mag je je kind écht meer eten geven dan het " schema" het gaat erom dat ze de vaste volgorde leren kennen en dat zo hun dag voorspelbaar wordt (= rust). Je kunt ook wat afgekookt lauw water proberen als alternatief. Zodat hij weet: uit bed = eten. In het begin zul je vele korte rituelen hebben waarbij het lijkt dat het voedingschema helemaal aan gruzelementen ligt. Dit is écht tijdelijk. Ze pakken binnen 3 dagen het ritrme op en laten dan weer langer tussen de voedingen vallen. Niet nu opeens weer een ander ritme aanhouden! Want hoe goed bedoeld de adviezen hier zijn: het gaat om voorspelbaarheid. En die leren ze alleen als je alles in dezelfde volgorde aanbiedt!

Nu ff doorpakken meisje, daar zul je over een paar dagen de vruchten van plukken!!

Succes! Mirjam

Hoi Rosanne,

Als ik het goed begrepen hebt dan geef je nog bv. Ik zou dan persoonlijk niet te snel overstappen op een 'vast' eetschema omdat dit voor je bv funest zou kunnen zijn. Ook al voelen je borsten nog niet zo vol dat wil niet zeggen dat je niet voldoende voeding hebt. Mijn borsten voelen nooit meer echt vol en Bent krijgt alleen bv. Ook drinkt hij (16w) tegenwoordig veel sneller dan in het begin en is hij soms na vijf minuten al klaar. Allemaal heel normaal als ze wat ouder worden. Voor mij makkelijk praten het is mijn derde, je leert ook steeds meer op je gevoel vertrouwen. De oudste twee hebben we ook ingebakerd met de pacco-doeken en was voor ons toen echt een uitkomst.

Judith

Terug
Bovenaan